Když se v roce 2020 objevil malý elektromobil Citroën Ami, budil rozporuplné reakce. Konzervativnější části publika moc neseděl, avšak více než 65 tisíc kupců tomuto roztomilému vozíku potvrdilo právo na život. A tak se takřka souměrný, dvoumístný Ami, který dosahuje nejvýš 45 km/h, dobíjí se z běžné 230V zásuvky a pak ujede 75 km, dočkal faceliftu po regulérních čtyřech letech. Při něm se dočkal přepracování obou zaměnitelných konců vozu a výše posunutých světlometů, které mají podtrhovat fakt, že se model svým odkazem hlásí k legendární kachně, tedy Citroënu 2CV z roku 1948. Její úkol byl sice trochu jiný, a sice levně a rychle motorizovat celou Francii, ovšem dosahovala toho některými překvapivě podobnými prostředky.
A tak i na nové reinterpretaci nacházíme známá půlená boční okna se vzhůru výklopnou spodní částí či prostý interiér se všemi kontrolními prvky soustředěnými do jednoho místa. Modernizovaný Ami se začne prodávat napřesrok, v Česku se jej zatím zřejmě nedočkáme. A to přesto, že minulou generaci zde importér prezentoval, ovšem náš region zatím k podobným řešením městské mikromobility zřejmě nedospěl. A vzhledem k současné míře podpory elektromobility od městských municipalit ani hned tak nedospěje.