Češi dojeli ve Švýcarsku druzí, před závěrem šampionátu vedou o 17 bodů

Češi dojeli ve Švýcarsku druzí, před závěrem šampionátu vedou o 17 bodů
Fotografie: Eco Rallye Boyzz
  • Světový pohár Bridgestone FIA ecoRally Cup vstupuje do poslední čtvrtiny
  • Je odjeto devět z dvanácti podniků letošního ročníku
  • Česká reprezentační posádka drží vedení o 17 bodů

Průběžně přinášíme informace o světovém poháru v eco-rally Bridgestone FIA ecoRally Cup i o tom, jak si v něm vedou oficiální čeští reprezentanti. Z letošního ročníku je odjeto devět z dvanácti soutěží a česká reprezentační posádka Michal Žďárský – Jakub Nábělek s vozem Hyundai Kona Electric se po prázdninové pauze chystá na finále sezóny. Na soutěže ve Španělsku, Monte-Carlu (což je nejprestižnější soutěž tohoto šampionátu) a v Itálii.

Naposledy jsme vás informovali o výsledcích české posádky po zastávkách na Azorech, v Belgii a na Islandu a jelikož se české posádce dařilo i na následující švýcarské zastávce při E-Rallye du Chablais, do poslední části sezóny bude vstupovat se solidním náskokem 17 bodů na druhou Italsko-polskou posádku ve složení Guido Guerrini – Artur Prusak. Těm se právě ve Švýcarsku podařilo v náročných podmínkách českou posádku zdolat, přesto je náskok 17 bodů stále velmi nadějný.

E-Rallye du Chablais ve Švýcarsku byla náročná

Ve Švýcarsku na posádky čekala náročná třídenní soutěž s celkovou distancí 393 km, z čehož hned 255 km náleželo celkem šestnácti měřeným zkouškám. „Švýcarská zastávka byla v kalendáři FIA vůbec poprvé. Jelo se po velmi hezkých cestách, ale sem tam se pořadatel nevyvaroval pár přešlapů, které by se na této úrovni prostě neměly dít. My jsme se nicméně při všech nových nástrahách nevyvarovali jedné drobné chybky a nakonec přivezli ze Švýcarska druhé místo,“ okomentoval účast Michal Žďárský.

Česká posádka si prázdninovou pauzu světového šampionátu vyplnila účastí na soutěžích domácího ČEZ Mistrovství ČR v ecoRally, kterými byla v první půlce července Bohemia ECO Energy Regularity a uprostřed srpna 1. Eco Rallye Beskydy. V obou těchto soutěžích dokázala reprezentační posádka zvítězit a prokázat formu před zbývajícími soutěžemi světového poháru. Těmi bude v září VII. EcoRallye A Coruňa, na konci října populární E-RALLYE Monte-Carlo a v listopadu italská ECOdolomites GT.


Na finále letošní sezóny se moc těšíme. Ve Španělsku bychom rádi znovu navýšili náš náskok v seriálu FIA a zároveň zde obhájili naše loňské vítězství v Iberijském poháru sdružujícím dvě španělské a dvě portugalské soutěže. Monte-Carlo bude jako vždy největší výzva sezóny, ale věříme, že když se vše sejde, jsme schopni zde ještě vylepšit náš doposud nejlepší výsledek, kterým bylo loni třetí místo absolutně a splnit si dlouholetý cíl zde vystoupat na stupínek nejvyšší. No a do Itálie už si už jet závěr sezóny jen užít,“ uzavřel výhled na zbytek sezóny Michal Žďárský.

Jaký má nový Hyundai Kona reálný dojezd na dálnici?

Technické parametry Hyundai Kona (2023) Electric 65.4 kWh

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 355 × 1 825 × 1 575 mm, 1 698 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 255 Nm
Baterie68,5 kWh (65,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,7 kWh / 100 km, dojezd: 514 km
Cena od1 039 990 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze