Již v minulém článku o účasti našich reprezentantů v eco-rally v rámci světového šampionátu pod hlavičkou FIA jsme psali, že další zastávkou po Azorských ostrovech, kde Michal Žďárský a Jakub Nábělek vybojovali druhé místo a upevnili si vedení ve světovém šampionátu, bude eco-rally v Belgii. Tu jeli minulý týden, přičemž mezitím si ze světového poháru „odskočili“ do českého poháru na 3. Futures Contproduct Classic Rally, která se jela v Olomouci.
Belgické soutěže s názvem Ardenne Roads ecoRally se naši reprezentanti zúčastnili již loni, ale tehdy ještě nebyla zařazena do světového poháru FIA. Letos to tedy byla belgická premiéra pod hlavičkou FIA. „Byla to náročná soutěž, hodně podobná Czech New Energies Rallye, obsahovala složité zkoušky jak terénem, tak i navigací. Jelo se dokonce 18 RS (měřených úseků – regulatity stage), trasa měřila celkem 580 km a z toho bylo přes 300 km měřených,“ popisuje český reprezentant a úřadující mistr světa, Michal Žďárský. Podle něj ale na rozdíl od zmíněné českokrumlovské soutěže bylo v Belgii i dost navigačních chytáků, takže většina posádek bloudila.
Zmíněné bloudění se podepisovalo i na spotřebě, protože po nelehkém boji dojeli naši reprezentanti na čtvrtém místě, ale jejich největší soupeři, Guido Guerrini – Artur Prusak, dojeli pátí. Takže naši reprezentanti opět mírně navýšili své vedení v šampionátu. Malou náplastí pak bylo vítězství v hodnocení týmů, kde utvořili tým s rumunskou posádkou Mircea Mestera a již zmíněnou italsko-polskou posádkou Guida Guerriniho. V Belgii jde o poměrně prestižní soutěž a našim se ve spolupráci se zmíněnými posádkami podařilo porazit místní týmy.
„Sice jsme zase o pár dalších bodíků navýšili náskok na čele, ale po zdejším našem druhém místě z loňska jsme čekali ještě něco víc. S očekáváním teď chystáme cestu na Island, kde pojedeme vůbec poprvé a hodně se na to těšíme,“ komentuje výsledek Michal Žďárský. „Z historie víme, že se zde bude jezdit hodně po šotolině a s vysokými předepsanými průměrnými rychlostmi. Zároveň budeme muset po vylodění na západě ostrova přejet přes celý ostrov až do Reykjavíku, takže i to bude zajímavá zkušenost a těšíme se na pořádné dobrodružství a spoustu parádních fotek,“ dodává český reprezentant.
Po Islandu ještě v rychlém sledu následuje Švýcarsko a domácí Bohemia Eco Energy Regularity. Poté s třítýdenní pauzou Eco Rally Beskydy a v září Hustopeče.