U automobilu se spalovacím motorem hraje velkou roli hmotnost, u elektromobilu to však neplatí. I těžký elektromobil jezdí ve městě hospodárně, protože dokáže velkou část energie, kterou vynaloží na zrychlení, před příštím červeným semaforem získat zpět rekuperací. Mnohem důležitější je pro elektromobil aerodynamika – jak známo, především na dálnici klesá dojezd velkou rychlostí. Podle zkušební metodiky WLTP ujede Audi e-tron na jedno nabití akumulátorů více než 400 kilometrů. Aby hodnota co nejvíce odpovídala realitě, rozhodli se vývojáři co nejvíce soustředit právě na součinitel odporu vzduchu CX.
Audi e-tron má rozvor 2 928 milimetrů, délku 4 901 milimetrů a výšku 1 616 milimetrů. Vzhledem k vnější šířce 1 935 milimetrů je sice čelní plocha relativně velká a odpovídá spíše Audi Q7, celkový aerodynamický odpor je však lepší než u menšího Audi Q3. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu 0,28 je výbornou hodnotou. Jen pro představu, snížení hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu o jednu tisícinu prodlouží zákazníkovi dojezd v každodenním provozu o půl kilometru.
Veškerá práce inženýrů přinesla snížení hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu o téměř 70 tisícin. V typickém provozním profilu to znamená prodloužení dojezdu o 35 kilometrů na jedno nabití akumulátorů. Pokud by inženýři chtěli dosáhnout uvedeného prodloužení dojezdu snížením hmotnosti, museli by ušetřit více než půl tuny.
Za vylepšením aerodynamiky stojí několik různých částí vozu, začít můžeme třeba vnějšími zpětnými zrcátky. Ta jsou poprvé u vozu Audi připevněna ke spodní okenní liště. Kryty zrcátek mají na pravé a levé straně odlišné tvary a s bočními okny fungují jako malé difuzory. V porovnání s konvenčními vnějšími zpětnými zrcátky snižují součinitel aerodynamického odporu vzduchu o 5 tisícin. Připlatit si ale můžete za virtuální vnější zpětná zrcátka, která snižují součinitel aerodynamického odporu vzduchu o dalších 5 tisícin. Do šestiúhlého zakončení nízkého nosného tělesa je integrována malá kamera. Funkce vyhřívání ji chrání před zamlžením a námrazou, aby byla zaručena dobrá viditelnost za každého počasí. Každý nosný díl má navíc LED ukazatel směru a na přání kameru systému Top View. V interiéru elektromobilu Audi e-tron zobrazují záběry z kamer displeje OLED, umístěné v přechodu mezi přístrojovou deskou a výplněmi dveří.
Podvozek vozu je samozřejmě absolutně zakrytován a kryty vedle ušetření 17 tisícin v hodnotě CX přinášejí ochranu akumulátorům. Mezi maskou chladiče Singleframe a chladiči je navíc umístěn modul se dvěma žaluziemi, které jsou podle potřeby otvírány a zavírány malými elektromotory. Každá žaluzie je složena ze tří lamel. Aerodynamické prvky a tvarové díly vyrobené pěněním utěsňují oblast před variabilním otvorem pro přívod chladicího vzduchu tak, aby přiváděný vzduch proudil bez turbulencí. Pěnový materiál zároveň pohlcuje nárazovou energii při kolizi v nízké rychlosti, čímž přispívá také k ochraně chodců.
Speciálně jsou upraveny i podběhy kol a samotná kola s pneumatikami. Spolu s vzduchovým odpružením, které vůz přikrčí, si můžeme odškrtnout opět další tisícinky hodnoty CX. Nevíme, jestli celá snaha za 35 kilometrů stála, nicméně jde o zajímavý přístup a při dálničních rychlostech může být rozdíl ještě větší.