Po půlstoletém spánku se pražské trolejbusy mají čile k světu. Takzvaná druhá epocha provozu (ta první probíhala v letech 1936–1972) začala v roce 2017 zahájením zkušebního provozu na zatrolejovaném úseku v Prosecké ulici mezi Kundratkou a Kelerkou a pokračuje právě probíhajícím pilotním projektem vybudování dvou izolovaných tras, každé na jiném břehu Vltavy. Pokračovat se bude od letoška první etapou, která by měla skončit v roce 2025 a navázat by na ni měla druhá etapa, zahájená ve stejném roce. Cílem je nahrazení nejexeponovanějších autobusových linek trolejbusy, rozdílem proti první epoše je především odlišná role i postavení trolejbusové dopravy a také možnost využití parciálních vozidel, které je i nadále bude hojně využíváno.
V rámci pilotního projektu DPP dokončil výstavbu druhé štreky od Nádraží Veleslaví po kruhový objezd za Terminálem 3 pražského letiště. Na něj již ve středu 6. 3. 2024 vyrazila nová linka 59 Nádraží Veleslavín–Terminál 1, která nahradila stávající autobusovou linku 119 a jíž zajišťují kapacitní tříčlánkové parciální trolejbusy Škoda-Solaris 24m. Během zkušebního provozu se sice ukázalo, že na křižovatce u veleslavínského nádraží mají problémy se vytočit, ovšem to bylo rychle vyřešeno drobnou stavební úpravou. První trolejbus zcela nové linky vyrazil ve středu 6. 3. od Terminálu 1 ve 14.41, o pět minut později pak opačným směrem od Nádraží Veleslavín. Kdo se svezl první den, mohl získat památeční aršík.
Linka se na veleslavínském přestupním terminálu (vlak, metro, tramvaj, bus, trolejbus) napojuje na Evropskou třídu, která za Dědinou nadjíždí Pražský okruh a plynule přechází do rovněž čtyřpruhové ulice K Letišti. Vůz využívá externí napájení až po kruhový objezd, kde je ukončeno trolejové vedení, a pokračuje na baterie nejdříve k Terminálu 2 a poté i k Terminálu 1, kde je konečná s nabíjecí stopou. Zvýšila se nejen přepravní kapacita, ale i dynamika jízdy díky dvěma poháněným nápravám trolejbusu 24m.
Po ukončení pilotního projektu začne první etapa budování nové trolejbusové sítě, v níž by měla z Letňan dorazit na Nádraží Holešovice přes Střížkov linka 61, nahrazující stávající 201, a na druhé straně zajíždějící až na Černý Most, v částečném souběhu by se měla rozjet i první meziměstská linka 375 z Českomoravské do Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi. Na levém břehu Vltavy by měl stávající autobus 131 z Hradčanské na Bořislavku ustoupit trolejbusu č. 51 na další, zatím izolované trati. Dále by se mělo mohutně budovat na exponovaném Smíchově, a to jak v podobě obnovy historické linky na Stadion Strahov z Karlova náměstí, tentokrát ovšem pod číslem 56 (dříve 53), nahrazujícím autobus 176. Přes strahovský stadion povede i náhrada linky 191 z terminálu Na Knížecí, přes Klamovku, dále Vypich, Petřiny, sídliště na Dědině na Letiště. A nakonec elektrická alternativa linky 137, vedené z Na Knížecí k Waltrovce, která dokonce dostane zpět své historické číslo 52 a později by měla pokračovat až na Malou Ohradu.
Teprve ve druhé etapě, plánované od roku 2025, by mělo dojít na dosud zcela opomíjený jihozápad Prahy díky dlouhé lince 57 (nahradí autobus 136) z Čakovic do konečné Na Beránku, na jejíž vedení naváže celá řada dalších linek, obsluhujících mj. Želivského, Záběhlice, Zelený Pruh či Sídliště Zbraslav. Dojde také na elektrickou alternativu linky 112 z Nádraží Holešovice k ZOO (linka 62). Na levém břehu proběhne mnohem větší ruch, přesto zatím zůstanou tři nepropojené ostrovy. A to přesto, že se linka 66 (ex 184) z Velké Ohrady na svém druhém konci na Dejvické přiblíží na dohled lince 51. Propojí se s ní až plánované prodloužení na Nádraží Podbaba. Ekologického spojení se jinak dočkají Řeporyje, Třebonice, Stodůlky, Zličín, Řepy, Motol, Košíře či Nemocnice Na Homolce.