Mnichov pořídil elektrický tahač letadel od firmy Goldhofer. Utáhne až 352 tun

Mnichov pořídil elektrický tahač letadel od firmy Goldhofer. Utáhne až 352 tun
Fotografie: Goldhofer
  • Elektrický tahač zvládne letadla o váze až 352 tun
  • Do roku 2028 bude nasazeno 14 kusů na letišti v Mnichově
  • Model PHOENIX E je vlajkovou lodí flotily vlečných tahačů Goldhofer

Firma Goldhofer udělala velkou díru do světa. Jako jedna z prvních začala nabízet plně elektrické tahače letadel, o čemž informuje electrek.co. Model PHOENIX E je vlajkovou lodí značky a patří mezi špičku leteckých tahačů. Na letišti v německém Mnichově se nedávno objevil první ze 14 kusů, které chce firma EFM (zadavatel zakázky) pořídit do roku 2028. Stroj je schopen utáhnout všechny typy letadel až do hmotnosti 352 tun (případně až do velikosti letadla Boeing 777-200 LR / 300 ER), což je velmi dobrá hodnota oproti jiným typům letištních tahačů. Nechybí komfortní výbava, LED hlavní osvětlení a hlavně modulární bateriový systém s 700V architekturou. To znamená, že celkově může mít tahač baterie o kapacitě 80, 160 nebo 240 kWh. Stroj lze nabíjet skrze AC přípojku výkonem až 22 kW, na DC nabíječce si dokáže PHOENIX E „vzít“ až 150 kW.

Podle velikosti bateriové sady se lehce zvětšuje rozměr kabiny, respektive její délka. Celkově ale PHOENIX E měří do délky lehce přes 8,8 metru a dokáže vyvinout rychlost až 32 km/h. Samotná 12V baterie vozu má kapacitu 154 Ah, kabina pojme dvě osoby a pro lepší komfort nechybí ani klimatizace či odpružené sedadlo řidiče. „Tato nejnovější investice do zařízení Goldhofer je dalším milníkem pro budoucí pozemní obsluhu společnosti EFM na letišti v Mnichově,“ říká výkonný ředitel EFM Jörg Abel. Tato firma se totiž zabývá seřazováním dopravních a nákladních letadel a jejich odmrazováním. „Jako průkopník v oblasti pozemní letecké podpory s nulovými emisemi je naším cílem zajistit, aby tato služba byla vhodná pro udržitelnou budoucnost, řekl dále Abel.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze