Mercedes-Benz Esterer dle tiskové zprávy představil na letišti ve Stuttgartu plně elektrické tankovací vozidlo na bázi modelu Mercedes-Benz eEconic. Elektrický nákladní vůz tam bude použit pro poskytovatele tankovacích služeb Skytanking. Firma Esterer jej vybavila technologií elektricky ovládaných nádrží o objemu 40 000 litrů, která energii na pohon čerpadla čerpá přímo z akumulátorů vozidla. Jde o první tankovací vozidlo na bázi elektrického sériového vozidla od Daimler Truck a také první plně elektrické tankovací vozidlo této třídy na letišti ve Stuttgartu. Plně elektrický pohon snižuje hluk a teplo a neprodukuje CO2 ani pevné částice. Z toho mají prospěch zaměstnanci v bezprostřední blízkosti vozidla a je to pro Skytanking důležitý krok k elektrifikaci manipulačního parku.
„Vývoj výkonného užitkového vozu s celkovou hmotností přes 50 tun je pro nás zcela speciální výzvou. Výběr správných komponent je zásadní pro dosažení optimálního výkonu na rozhraní k vysokonapěťové technologii. Můžeme představit celkové řešení, které je ekonomicky a ekologicky orientované na budoucnost. eEconic se svým velkým dostupným instalačním prostorem a naší bezpečnostní a řídicí technikou velmi dobře ladí,“ řekla Julia Esterer, generální ředitelka Esterer GmbH. Letiště Stuttgart si stanovilo za cíl snížit do roku 2040 své přímé emise skleníkových plynů na čistou nulu. Do roku 2030 by mělo být veškeré odbavování letadel na letišti ve Stuttgartu klimaticky neutrální.
Plně elektrický Mercedes-Benz eEconic se jako takzvaný nízkopodlažní nákladní automobil s celkovou výškou necelých 2,8 m může bez problémů projet pod křídly letadel. To umožňuje posádce zastavit na podkřídlové tankování přímo pod nádrží letadla, která je umístěna v křídlech. Kromě inteligentních bezpečnostních asistenčních systémů, jako je asistent nouzového brzdění Active Brake Assist páté generace, je k ochraně proti bočnímu nárazu instalován také senzor na úrovni akumulátorů.
Konstrukce nádrže Esterer o objemu 40 000 litrů dokáže naplnit palivem širokou škálu letadel. Spoléhá se však přímo na elektrickou energii z baterií, které také pohánějí tažné vozidlo. Tento koncept přímého ovládání čerpadla je zatím unikátní pro použití při tankování letadel. S průtokem 1 500 litrů za minutu lze běžné prázdninové letadlo naplnit za méně než 20 minut a provozní doba takového vozidla je jeden celý pracovní den, přičemž akumulátory lze nabíjet výkonem až 160 kW. Nehrozí tedy odstavení kvůli vybité baterii.