Známá spotřebitelská organizace nenechala na Modelu 3 nit suchou

Známá spotřebitelská organizace nenechala na Modelu 3 nit suchou
Fotografie: tesla.com
  • Tesla Model 3 sklidila ohromnou kritiku
  • Testerům v Customer Reports se nelíbilo brzdění, jízda, zadní sedadla i hluk
  • Jediné plus byl dojezd 350 mil

Tesla Model 3 byla původně navržena pro masový trh jako dostupný elektrický sedan, ale díky všem vychytávkám co nabízí se cena může vyšplhat až nad 70 000 dolarů. Přesto Tesla nezískala doporučení organizace Customer Reports. V její zprávě se píše, že Tesla Model 3 vykazuje nedostatky v oblasti brzdění, kontroly i jízdě. Tesla však tvrdí, že brzdné údaje nejsou tak špatné, jak říká slavná publikace.

Z rychlosti 96 km/h byla naměřena brzdná dráha 46,3 metrů, což je vzdálenost, o které se tvrdí, že je mnohem delší než jakýkoli současný vůz. I takový Ford F-150 byl při testech o 2,13 metrů kratší. Testy se prováděly opakovaně a brzdy se mezi jednotlivými testy nechaly vždy vychladnout. Při prvním zastavení byla brzdná dráha podstatně kratší, a to asi 40 metrů, jak uvádí Tesla. Tuto hodnotu se však nepodařilo ani jednou zopakovat, a to ani když se nechaly brzdy vychladnout přes noc. Aby byla jistota, že nejde o vadu konkrétního zkušebního vozu, přišel na řadu druhý Model 3. Zjištění však byla takřka identická.

Při zkouškách obou vzorků Modelu 3 byly brzdné dráhy mnohem delší než brzdné dráhy, které jsme zaznamenali u ostatních vozidel Tesly a dalších vozů této třídy. Vlastní testování společnosti Tesla zjistilo, že brzdné dráhy s průměrnou rychlostí 96 km/h jsou 40,53 metrů při použití pneumatik Michelin o velikosti osmnácti palců. Brzdnou dráhu ovlivňují proměnné jako povrch vozovky, povětrnostní podmínky, teplota pneumatiky, chlazení brzd, vnější teplota a chování v minulosti, které mohou mít vliv na brzdový systém. Na rozdíl od jiných vozidel má Tesla jedinečnou pozici, ta se ale v průběhu času věnuje více aktualizaci softwaru, místo aby zlepšila faktory, jako je brzdná dráha,“ píše se ve zprávě.

Customer Reports se nelíbila ani velká dotyková obrazovka. Vzhledem k tomu, že většina ovládacích prvků vozu je přístupná přes displej, může to odvádět pozornost od vozovky. Lidem z Customer Reports se nelíbil ani hluk na zadních sedadlech. Konkurence je na tom prý daleko lépe, a to i v případě jízdních vlastností.

Jediné větší plus si Tesla připsala dojezdem 350 mil (560 kilometrů) na jedno nabití, což byl v testech Customer Reports rekord v uražené vzdálenosti elektrického vozu. Navzdory tomu padl verdikt, že problémy modelu převážily jeho výhody. Model 3 tak nedostal doporučení, což je dosti nečekaný výsledek pro tak extrémně pokročilé vozidlo.

Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie75 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: Supercharger, CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 614 km
Cena od1 228 990 Kč

Zdroj: jalopnik.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze