Tesla Model 3 byla původně navržena pro masový trh jako dostupný elektrický sedan, ale díky všem vychytávkám co nabízí se cena může vyšplhat až nad 70 000 dolarů. Přesto Tesla nezískala doporučení organizace Customer Reports. V její zprávě se píše, že Tesla Model 3 vykazuje nedostatky v oblasti brzdění, kontroly i jízdě. Tesla však tvrdí, že brzdné údaje nejsou tak špatné, jak říká slavná publikace.
Z rychlosti 96 km/h byla naměřena brzdná dráha 46,3 metrů, což je vzdálenost, o které se tvrdí, že je mnohem delší než jakýkoli současný vůz. I takový Ford F-150 byl při testech o 2,13 metrů kratší. Testy se prováděly opakovaně a brzdy se mezi jednotlivými testy nechaly vždy vychladnout. Při prvním zastavení byla brzdná dráha podstatně kratší, a to asi 40 metrů, jak uvádí Tesla. Tuto hodnotu se však nepodařilo ani jednou zopakovat, a to ani když se nechaly brzdy vychladnout přes noc. Aby byla jistota, že nejde o vadu konkrétního zkušebního vozu, přišel na řadu druhý Model 3. Zjištění však byla takřka identická.
„Při zkouškách obou vzorků Modelu 3 byly brzdné dráhy mnohem delší než brzdné dráhy, které jsme zaznamenali u ostatních vozidel Tesly a dalších vozů této třídy. Vlastní testování společnosti Tesla zjistilo, že brzdné dráhy s průměrnou rychlostí 96 km/h jsou 40,53 metrů při použití pneumatik Michelin o velikosti osmnácti palců. Brzdnou dráhu ovlivňují proměnné jako povrch vozovky, povětrnostní podmínky, teplota pneumatiky, chlazení brzd, vnější teplota a chování v minulosti, které mohou mít vliv na brzdový systém. Na rozdíl od jiných vozidel má Tesla jedinečnou pozici, ta se ale v průběhu času věnuje více aktualizaci softwaru, místo aby zlepšila faktory, jako je brzdná dráha,“ píše se ve zprávě.
Customer Reports se nelíbila ani velká dotyková obrazovka. Vzhledem k tomu, že většina ovládacích prvků vozu je přístupná přes displej, může to odvádět pozornost od vozovky. Lidem z Customer Reports se nelíbil ani hluk na zadních sedadlech. Konkurence je na tom prý daleko lépe, a to i v případě jízdních vlastností.
Jediné větší plus si Tesla připsala dojezdem 350 mil (560 kilometrů) na jedno nabití, což byl v testech Customer Reports rekord v uražené vzdálenosti elektrického vozu. Navzdory tomu padl verdikt, že problémy modelu převážily jeho výhody. Model 3 tak nedostal doporučení, což je dosti nečekaný výsledek pro tak extrémně pokročilé vozidlo.
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: Supercharger, CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 228 990 Kč |
Zdroj: jalopnik.com