Dvě různě staré Tesly Model 3 byly rozebrány. Jaký je v nich rozdíl?

Dvě různě staré Tesly Model 3 byly rozebrány. Jaký je v nich rozdíl?
  • U staršího kousku přišlo hodně drsné hodnocení
  • Podle automobilky se spáry v karoserii zlepšily až 40 %

Kolem zpracování Tesly Model 3 panovaly obavy hned při spuštění výroby. Celkově kalifornská automobilka s kvalitou výroby bojuje a plus minus půl milionu objednávek a velký tlak na rychlé dodání situaci moc nepomohly. První zákazníci si stěžovali na nepravidelné spáry a tu a tam moc velké mezery mezi jednotlivými díly karoserie. To by se ale mělo změnit. Nejnovější vyrobené kusy se podle všeho totiž měly polepšit o 40 procent.

Společnost Munro si koupila dva Modely 3, jeden s rokem výroby 2017 a druhý o rok mladší. Oba vozy rozebrala do posledního šroubku a trochu se o tom rozepsala. U kusu z roku 2017 přišlo docela drsné hodnocení. Podle Munra byly mezery mezi jednotlivými panely karoserie nekonzistentní a často překračovaly únosnou míru i pro vůz té nejnižší kategorie. U novějšího kusu byla situace o mnoho lepší, přesto se však neobešel bez připomínek. Mezery mezi panely jsou menší a nejsou v nich takové rozdíly. Nelíbilo se pouze zpracování mezi blatníkem a kapotou. Při stáhnutém okénku se při zavírání dveří ozve nepříjemný zvuk. Jedinou prokazatelnou změnou je ale přidané těsnění u okna řidiče.

Tesla k situaci říká, že od prvních dodaných kusů se soustředili na zlepšování nejen vozu, ale i výrobních procesů. Podle automobilky se zlepšily veškeré mezery mezi panely karoserie o téměř 40 procent. Dneškem je vůz kvalitou srovnatelný s automobilkami Audi, BMW nebo Mercedes. Pracujeme ale na neustálém zlepšování.

Podle všeho to vypadá, že se kvalita skutečně zlepšuje. Pravda ale bude někde uprostřed, ani u nás se to s Teslou neobešlo bez připomínek. Tohle auto má své přednosti prostě trošku jinde než v kvalitě výroby. Samozřejmě ale držíme palce, ať se problémy podaří co nejdříve odstranit úplně.

Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie75 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess
Spotřeba?, dojezd: 614 km
Cena od1 228 990 Kč

Zdroje: electrek.co, motortrend.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze