Tesla už pár Modelů 3 rozdala, s testy a recenzemi to ale trošku vázne. Proslýchá se, že automobilka na své první sériové kusy není hrdá, a tak prvním zákazníkům zakazuje pod pohrůžkou odebrání vozu vůz nechat otestovat nezávislým novinářem. Naštěstí se ale našlo pár jedinců, kteří se nebojí na vůz co nejobjektivněji pohlédnout a přinést první zkušenosti s vlastnictvím „prvního elektromobilu pro masy“.
Úplně nejlepší by bylo, kdybyste si vymezili čtvrt hodiny na zhlédnutí celé recenze. Pokud ale 15 minut nemáte, zkusíme vám úplně první zážitky s Modelem 3 shrnout. První je na řadě interiér, který vypadá sice moderně, ale zpracování tu a tam pokulhává a volant vypadá hodně plastově. Recenzent upozornil také na fakt, že s dveřmi je potřeba pořádně bouchnout, abyste je zavřeli. To se pravděpodobně s dalšími kusy zlepší. Infotainment sice také vypadá moderně, ale při používání za jízdy je možná trochu moc složitý, Tesla už nejspíš počítá s autopilotem.
Autopilot se mimochodem zapíná jinak než v Modelech S a SUV Modelech X a dvojitým poklepání na řadící páku místo zapnutí autopilota zařadíte neutrál. Na dálnici je vůz velmi tichý a slyšíte jen zvuk od pneumatik. Akcelerace je samozřejmě slušná a je zde znát tah elektromotoru, s Modelem S se nicméně rovnat nemůže. Protože vůz ještě nedostal ty správné aktualizace, nefunguje zde ani adaptivní tempomat, což může být pro dosavadní majitele Modelu S matoucí. Co je naopak lepší než model S je chuť zatáčet, kterou recenzent přirovnává ke sportovním vozům a dokonce prý Tesla vybízí projet nějakou tu zatáčku ostřeji.
Tesla Model 3 rozhodně není bezchybná a bylo by nesmyslné z ní dělat automobil bez chyby. Vezmeme-li v potaz docela rozumnou cenu, velmi slušný dojezd i výbavu, tak se nedivíme, že většina zákazníků včetně tvůrce videa volí radši teslu než podobně drahé vozy typu Nissan Leaf nebo Chevrolet Bolt.
Tesla Model 3 Long Range (E5)
Rozměry | 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Výkon | 258 kW |
Baterie | 75 kWh, NACS, CCS Combo, Mennekess |
Dojezd | 614 km (WLTP) |
Zdroj: youtube.com
Rozumím snaze pochlubit se vlastnictvím, ale přijal benefit v podobě možnosti řídit M3 mezi prvními a pravděpodobně i v podobě nižší ceny, kdy se předpokládá, že auto ještě nebude vychytané. Ale už se mu nějak nechce dodržovat podmínky v podobě "držení jazyku za zuby" a dělá tady recenze "beta verze".
Mimochodem ty koncern sracky a ZBYTECNE prekombinovane stroje Nissanu - tak to je uplne jina story.
https://www.youtube.com/watch?v=_DT0vDMWsq4