Na tuhle dvojičku jsme si chtěli již dlouho posvítit. Vozy jsou si podobné tvarem karoserie, výkonem a také cenovkou. Jediné, čím se odlišují, je naprosto jiný přístup k technologiím. Zatímco Audi A7 Sportback preferuje osmiválec poskládaný do „V“, Tesla se jak známo spoléhá pouze na elektromotory. Momentálně jde o dva nejlépe zrychlující čtyřdveřové vozy na planetě.
V americkém pořadu Motor Trend Channel se moderátoři rozhodli srovnat nejrychlejší Model S P100D s módem Ludicrous plus a Audi RS7 Sportback v extrémní verzi performance. Ve srovnání amerického a německého vozu padlo několik zajímavých myšlenek. RS7 podle moderátorů není vyloženě sportovní auto, ale spíš silný muscle car na dlouhé dálniční přesuny. Tesle by dlouhé úseky na dálnici neseděly, především kvůli nutnému nabíjení na Superchargerech.
U Tesly je velkým kladem prostor, a to díky dvěma zavazadelníkům. Nesmíme opomenout také rychlost, na kterou podle dvojice nemají ani supersporty. Kde vede Audi, je určitě interiér, který v Tesle, ruku na srdce, není z těch nejlepších. Oba vozy mají určitě co nabídnout. Zatímco Němec vyždímá z osmiválce 605 koní, Tesla prý až 771 koní. Na stovce je RS7 za 3,7 sekundy a Tesla tento čas ještě o vteřinu snížila. Není proto divu, že se v závodě na čtvrt míle Audi nechytá. Maximálně jedou oba vozy 250 km/h, u Audi vám ale za příplatek posunou maximálku na 280 km/h nebo dokonce na 305 km/h.
Technické parametry Tesla Model X Long Range Plus
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 036 × 2 017 × 1 684 mm, 2 533 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 398 kW, 541 koní, točivý moment: 755 Nm |
Baterie | 102,4 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 561 km |
Cena od | 2 458 200 Kč |
Kde Tesla prohrává, je cena. Audi RS7 performance začíná na 3 273 900 Kč a Tesla po přepočtu z eur 4,2 milionu korun. U čtyř kruhů můžete samozřejmě utratit bez problémů milion za příplatky (jen speciální kryty zrcátek stojí 40 tisíc), v tabulkovém srovnání je však milionový cenový rozdíl markantní. Nejspíš by se slušelo říci, že Tesla toto srovnání vyhrála, oba vozy jsou ale skvělými výtvory. Jeden nám možná ukazuje, kam až jsme v oblasti automobilového průmyslu dokázali dojít, a druhý, co nás v budoucnosti čeká.
Zdroje: youtube.com, microsites.audi.com, tesla.com