Základní idea je jednoduchá. Z jedné baterie napájet zároveň elektrický pohon i veškeré palubní spotřebiče. Jenže k tomu je potřeba poměrně značné množství energie, obytné auto je velké, těžké a pramálo aerodynamické. A pokud si v Evropě pořídíte velký obytňák a zároveň máte řidičák skupiny B, šetříte obyčejně každým kilogramem, abyste se vešli do oněch povolených 3,5 tuny. Jak se do tohoto schématu vejdou několikasetkilogramové baterie?
Velice obtížně, proto se v Evropě zatím vyskytují elektrické obytné vozy spíše menších kategorií. Avšak za mořem, kde takové omezení nemají, není problém do pohodlné pojízdné chaty několikametrákovou baterii umístit. Přesně to udělali u legendárního výrobce Winnebago, spolu se Streamlinerem nejpopulárnějšího svého druhu. Ten je známý především gigantickými „bydlíky“ velikosti solidního autobusu s veškerým komfortem, mnohdy včetně garáže na skútr či rovnou malé auto. Jenže vyrábí i populární menší vozidla postavená, podobně jako v Evropě, na základě dodávek. A to dokonce i takových, jaké známe i na starém kontinentě. A to je i případ horké novinky e-RV, vestavěné do karoserie Fordu Transit.
Jde zatím o koncept, ovšem zjevně směřující k sériové výrobě. Obytný vůz vestavěný do karoserie vysoké a dlouhé verze Transitu je uvnitř vlastně docela prostě zařízen. Multifunkční prostor pro dvě osoby se proměňuje podle potřeby na obytnou část nebo ložnici, kuchyňskou desku lze vysouvat ven a nechybí sociální zařízení. Samozřejmostí je klimatizace a rozvod vody. Jenže uvnitř je také digitální ovládací centrum schopné spolupracovat i s aplikací v mobilu. A samozřejmě elektrické rozvody. Vše je totiž napájeno ze společné baterie.
Ta má kapacitu 86 kWh a napětí 350 V .Když zrovna nenapájí palubní spotřebiče, stačí k ujetí 200 km a vyžaduje 45minutové nabíjení. To se nezdá mnoho, zejména když v cíli zapnete sporák či klimatizaci s vědomím, že každá hodina jejich provozu ukrajuje z akčního rádia. Ale výrobce tvrdí, že 54 % Američanů preferuje výlety do 200 mil od svého domova. Každopádně nezapomíná dodávat, že s plně elektrickým obytným automobilem přišel jako první, což je mírně řečeno nadsazené tvrzení.
Technicky nejde o žádnou složitost. Jako u běžně prováděných konverzí se do podélně uloženého poháněcího řetězce s pohonem zadních kol vložila do přídě místo spalovacího motoru elektrická poháněcí jednotka a do sendvičové podlahy se zapracovaly bateriové moduly. Podrobnosti o výrobě ani ceně zatím neznáme, ovšem vzhledem k cenám ostatních výrobků proslulé značky to nebude levná hračka. Očekává se něco mezi 100 000 a 200 000 USD, tedy zhruba přepočteno mezi 2 až 4 miliony korun.