Visu Camper:one
test

Visu Camper:one

Obytná dodávka, která by mohla být elektrická
2

Firma Visu, která se věnuje výrobě kempingových vestaveb do dodávek, si vzala do parády Volkswagen Transporter a vznikl koncept Visu Camper:one. Původně se ale uvažovalo o Volkswagenu ID. Buzz jako o základu. Jak tento obytný vůz funguje? Dokázali bychom si ho představit i jako elektromobil?

Liberecká firma Visu, která se zabývá obytnými vestavbami do aut, postavila první kompletní mini camper, který už názvem říká, že jde o prvotinu této firmy. Jmenuje se totiž Visu Camper:one. Vychází z modelu VW Transporter Kombi T6.1, ale je komplexně upraven ve Visu:LAB tak, aby byl praktickým společníkem. Na principech Visu portfolia stojí vše, co v autě najdete, ale žádný z prvků, které obsahuje, před vznikem konceptu Visu Camper:one neexistoval.

Technické parametry Volkswagen Transporter Visu Camper:one

Kompletní specifikace
Konstrukcedodávka, 4 904 × 1 904 × 1 990 mm, 2 607 kg
PohonNafta
Výkon110 kW, 150 koní
Nádrž70 l
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 575 000 Kč

Visu Camper:one je kompaktní obytný vůz postavený z naftové osobní dodávky, ale je to v podstatě ukázka toho nejlepšího, co firma Visu umí. Jedlotlivé prvky si tedy můžete pořídit i do jiných aut, včetně elektrických dodávek. Ostatně, původní myšlenka byla, že Visu Camper:one vznikne z Volkswagenu ID. Buzz, ale jelikož ještě není k dispozici prodloužená verze, která nabídne větší prostor, padla tedy nakonec volba na Volkswagen Transporter. Ve Visu ale vzniklo několik hezkých přestaveb užitkové verze Volkswagen ID. Buzz Cargo. Na ukázky dvou z nich se můžete podívat zde. Přicházející Volkswagen ID. Buzz LWB, který už jsme také projeli, ale nabídně ještě lepší základ pro obytnou přestavbu. Těšíme se tedy na výsledek.

Pojďme se ale vrátit k vozu Visu Camper:one. Z až 8místného interiéru zde zbyla polovina míst. Vpředu jsou dvě sedačky a ve druhé řadě zůstala také dvojlavice. Jde tedy o vůz pro čtyři osoby. Spaní uvnitř auta je ale pro 2 dospělé a maximálně jedno dítě. To vznikne propojením obou prostorů, tedy dlouhého prostoru s vestavbou za sedačkami s přední částí, kde se sedí. Stačí složit zadní sedačku a rozložit matraci, která je jinak šikovně schovaná mezi sedačkou a modulem vestavby Visu. I při rozloženém lůžku máte k dispozici USB zásuvky pro dobíjení telefonu a na dosah ovládání ambientního i bodového osvětlení.

Střešní stan je druhou ložnicí

Jak ale ubytovat čtyři cestující, kteří mohou ve voze Visu Camper:one cestovat? Volitelně lze jako druhou ložnici použít střešní stan, který skvěle padne na střešní nosič Visu:LAB. Na ten se dá připevnit i kompaktní markýza Visu Roofka, kterou jsme na voze také měli a jednoduše ji zavlečete do kedrové lišty na střešním nosiči. Pomocí hliníkových tyčí ji následně propnete, ovšem musím přiznat, že na to jsem potřeboval více rukou. Samotnému se mi to nedařilo propnout a musel jsem někoho poprosit o pomoc. Standardní markýza sice není tak kompaktní, ale vysune ji jeden člověk. Tak jako tak ale vznikne příjemná ochrana před sluncem či slabším deštěm.

Pokud jde o spaní, vyzkoušeli jsme obojí, ale jelikož jsme jeli ve třech (1 dospělý, 2 děti), stačil nám na spaní střešní stan. Díky tomu jsme nemuseli přeskládávat interiér na spaní. Jelikož je stan podobně široký jako auto, pravděpodobně by se tam také vyspali i dva dospělí s jedním dítětem. Zmíněné přestavby Volkswagenu ID. Buzz Cargo ale střešní stan nepotřebují, protože mají pouze třímístnou sedačku vpředu. A dva dospělí, případně i s jedním dítětem, se vyspí i v autě.

Vestavba Visu je lůžko i úložný prostor v jednom

Jak už jsem psal výše, vestavba Visu je základ lůžka. Zároveň lze ale jednoduše přestavět na posezení. Stačí zvednout prostřední díl a podepřít ho skládací nohou. Na obou stranách jsou sedačky složené z kvádrových prostorů s víkem nahoře. Slouží tedy jako úložné prostory. V nich jsou pomocí druků nacvaknuté na míru udělané tašky. Takže když se připravujete na cestu, narovnáte si to doma do tašek, které pak jen odnesete do auta a umístíte na svá místa. Pod vestavbou pak je šuplík, kde jsou, kromě skládacího žebříku ke stanu také skládací kempingové židle, stůl a složená markýza. Kvůli šuplíku je ale na sedačkách méně místa nad hlavou, takže děti mohly sedět v pohodě, ale já (s výškou 192 cm) jsem se u jídla musel krčit.

Vedle zadní dvojlavice pak je kuchyňský box, který má dole lednici a nahoře plynový vařič s výklopným dřezem. Kohoutek je magneticky připevněn na boxu a má v sobě elektrické čerpadlo, takže stačí poklepat a kohoutek z nádržky čerpat vodu. Vrchní část kuchyňského boxu, tedy vařič s dřezem a kohoutkem, je odnímatelná a můžete si ji v případě potřeby přesunout ven. Takže pokud chcete vařit nebo mýt nádobí venku, není to problém.

Celkově je to povedená přestavba a kromě toho, že je vzadu nižší, není moc co vytknout. Bez zmíněného šuplíku by sice posádka přišla o praktický odkládací prostor, ale jídlo za horšího počasí, kdy není ideální sedět venku, by bylo příjemnější. Ještě je zde jedna nevýhoda – se stanem na střeše auto přesahuje výšku 2 metry, takže na rozdíl od obytných dodávek s výklopnou střechou se už nevejde do velké části podzemních garáží. Ale to vyváží cena, která je o poznání nižší než u stejně vybavených obytných dodávek s výklopnou střechou.

Pokud jde o Volkswagen ID. Buzz jako základ, pak standardní verze, která byla doteď jedinou možností na trhu, má za zadní lavicí málo místa. Jedinou možností tedy opravdu byl třímístný obytňák z verze Cargo.

Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

volkswagen-transporter
Klady
  • dobrá cena vzhledem k výbavě
  • spaní až pro 4 osoby nahoře i dole
  • prostorný interiér se spoustou odkládacích prostor
Zápory
  • výška vozu přes 2 metry
  • složitější napínání markýzy
  • méně místa nad lavicemi okolo stolu