Na sluncem zalitém ostrově Tenerife jsme kromě zbrusu nového Nissanu Leaf vyzkoušeli také dodávku e-NV200. Její test jste si na fDrive.cz už mohli přečíst, nová verze ale přináší výrazně větší kapacitu baterie. Z 24 kWh poskočila hodnota na 40 kWh, což znamená nárůst dojezdu o zhruba 200 kilometrů. Kromě toho jsme se dočkali třeba nové verze navigace.
V praxi jsme se mohli přesvědčit, že větší baterie, která má mimochodem stejnou kapacitu jako právě u nového Leafu, znamená skutečně znatelně větší dojezd. Ten byl u původního e-NV200 skutečně limitující. Nová verze ujede reálně kolem 200 kilometrů v kombinovaném provozu, až 300 kilometrů pak v čistě městském mírném provozu. My jsme se na Tenerife dostali k indikovanému dojezdu 230 kilometrů.
e-NV200 bude opět k dispozici jako pětidveřová dodávka nebo sedmimístná osobní verze Evalia. Obě pohání elektromotor s výkonem 109 koní. V nákladovém prostoru pak dodávka uveze až 700kg náklad.
Nissan e-NV200 je ale mnohem více než jen 100% elektrické vozidlo. Jedná se o mobilní napájecí jednotku s unikátním obousměrným napájením. To znamená, že při připojení v kanceláři či firemním prostoru dokáže poskytovat energii pro napájení okolního světa. Dokonce díky inovativní technologii společnosti Nissan zvané Vehicle to Grid dokáže vracet nadbytečnou energii k doplnění a stabilizaci místní energetické sítě.
Model e-NV200 napájený 40kWh baterií se ve vybraných evropských zemích začne prodávat od ledna 2018 a první zákazníci si ho převezmou na jaře 2018.
Technické parametry Nissan e-NV200 (2014) VAN 40kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | MPV, 4 560 × 1 755 × 1 858 mm, 2 220 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 80 kW, 109 koní, točivý moment: 254 Nm0 |
Baterie | 40 kWh |
Nabíjení | konektory: CHAdeMO, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,5 kWh / 100 km, dojezd: 280 km |
Cena od | 871 200 Kč |