Nissan e-NV200 Evalia
test

Nissan e-NV200 Evalia

Sedm elektrických
3

Elektrický pohon je až na výjimky souzen menším, kompaktnějším automobilů. Můžete namítnout, že taková Tesla Model X už není malým autem. Souhlasím, ale zkuste do ní nacpat čtyři pytle cementu, nějaký ten vercajk a žebřík, naložit čtyři kamarády a mazat na stavbu s tím, že po cestě můžete ještě nabrat zapomenuté nářadí. Jeden takový elektromobil to však zvládne – Nissan e-NV200.

Design: o ten tady vůbec nejde

Hodnotit dodávku po designové stránce je podobně zcestné jako řešit, zda vám soused ve svém Porsche 918 Spyder dá na závodním okruhu takříkajíc na zadek, protože vy máte „jen“ pomalejší McLaren P1. Ano, inspiroval jsem se u The Grand Tour. Mimochodem, pokud jste dostupné epizody neviděli, pak vezměte kreditku a bouchněte tam to předplatné. Ale zpátky k tématu. Je to jeden velký nesmysl! Své účely si to prostě splní. Výstřelky nehledejte, neb jde o jednoduchý, ale ryze praktický design – přesně to nabídne Nissan e-NV200, který můžete mít hned ve dvou provedeních.

Nissan e-NV200 Evalia – test

Je libo maličký mikrobus? Sáhněte po provedení se sedmi sedadly. Pokud využijete větší nákladový prostor, pak sáhněte po pracovní verzi s nákladním prostorem o objemu 4,2m3. Jelikož my máme rádi společnost, otestovali jsme první zmíněnou variantu. Její rozměry jsou 4 560 mm na délku, 1 755 na šířku a 1 858 mm na výšku. Obě však nabízejí posuvné dveře na obou stranách, a to ihned za klasikou, kterou znáte z většiny automobilů (tedy s výjimkou třeba Test BMW i8 – Kočkolap). I když… Co byste řekli na e-NV200 s dveřmi nahoru? Mezi předními světlomety najdete víko, které zdobí logo Nissanu. Pod ním se stejné jako u Nissanu Leaf nachází dvojice nabíjecích konektorů. V zadní části naleznete víko zavazadlového prostoru. To je opravdu velké, a tak nutno počítat s prostorem, který budete potřebovat pro jeho otevření. Na víku se pak nachází jen emblémy modelu a automobilky. Nic víc ve světě elektrických dodávek ke štěstí nepotřebujete.

Technika a výbava: pouze to nejlepší

Pojízdného elektrického dělníka v sedmimístném provedení můžete mít pouze v jedné jediné výbavě. A to té nejlepší s názvem Tekna. Zahrnuty jsou automatická klimatizace s pylovým filtrem, vyhřívaný volant i sedadla, navigační systém NissanConnect nebo monitorování tlaku v pneumatikách.

Nissan e-NV200 (2014)Nissan e-NV200 (2014)Nissan e-NV200 (2014)Nissan e-NV200 (2014)Nissan e-NV200 (2014)Nissan e-NV200 (2014)Nissan e-NV200 (2014)Nissan e-NV200 (2014)

Naopak pod kapotou vždy dostane to samé, ať už sáhnete po jakékoli verzi, tedy 109koňový elektromotor s 254 Nm, který je umístěn pod přední kapotou a pohání přední kola. Baterie jsou stejně jako u sourozence Nissanu Leaf v podlaze. Lithium-iontové baterie mají kapacitu 24 kWh a ani s Nissanem Leaf jste s nimi maraton neuběhli. Nedivil bych se, kdyby se Emil Zátopek rozhodl cestu z Prahy do Hradce Králové raději absolvovat po svých. Vzhledem k naší zkušenosti by v Hradci asi nebyl o moc později a navíc by ušetřil za dálniční známku.

Maximální rychlost činí 123 km/h, tedy ani ne trojnásobek toho, co dokázal za pomocí svých nohou vyprodukovat v roce 2009 fenomenální Usain Bolt. Posuďte sami: jeho maximální rychlost 44,72 km/h mnozí z nás nevyprodukují ani na kole, pokud nejedeme z kopce.

Diskuze ke článku
Peppa
K čemu ty kecy o Zátopkovi, Boltovi a i8? To nezažije ani miliontina obyvatel ČR.
Hlavní nevýhoda je malý akumulátor, jehož kapacita se zcela nepochopitelně nezvýšila tak jako u Leafu!
Nissan si myslí, že když v tomto segmentu nemá konkurenci, tak že to někdo bude kupovat se 24kWh? Idioti!
Michal
Jezdim s Evalii uz pres rok a mam najeto malinko pres 10.000km. Tohle auto je pro ridice neuveritelne pohodlne a pro rodinu s detmi a domem uplne idealni. S kocarkem dozadu jenom najedete, zadne skladani. Vejde se do nej temer cokoliv. Da se zapnout vytapeni pomoci aplikace v telefonu nebo naprogramovat casove zapnuti - nikdy nemusim skrabat okna a deti nastupuji do vyhrateho auta. Auto pouzivame jen po meste, takze nam dojezd vyhovuje, nicmene na delsi trate to neni. Vytapeni je pri teplotach pod nulou hodne slabe a kilometry na snehu a protivetru ubyvaji pred ocima. Odhadem je v tomto pripade dojezdnost mensi nez 100km. Jinak obdivuji autora clanku, ktery najel 130km, ja jsem najel nejvice asi 124km a mel sem spocenou pr...
Patrik Svatoš
Dobrý den, Pavle,

věřte, že i já jsem měl zpocený zadek, ale jsme tady od testování, takže jsem neměl moc na výběr.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze