Mluvme narovinu – Nissan e-NV200 jsme měli na test a jednoduše nás moc neuchvátil. Nejde určitě o špatné auto, ale 24kWh baterie z Nissanu Leaf na velkou dodávku nestačila. Výsledkem byl dojezd zhruba 110 kilometrů, což je pro potřebu podnikání příliš málo. Ideálně tak šlo elektromobil využít například na cestování po fabrice nebo pro krátké rozvážky v městských zástavbách.
Nissan e-NV200 Evalia – test
S novým Leafem s kapacitou baterie 40 kWh přichází se stejnou várkou energie také e-NV200. První kousky se silnější baterií budou doručeny na jaře tohoto roku a v prvních státech Evropy si vůz můžete objednat, konkrétně v Itálii, Belgii, Německu, Rakousku a Švýcarsku. Další země včetně té naší budou následovat. První vozy budou k dispozici v limitované edici 2.Zero, za kterou si samozřejmě budete muset připlatit.
To důležitější ale je, že se silnější baterií ujedete 280 kilometrů podle cyklu NEDC. Reálně to bude 190, což potvrdil i testovací cyklus EPA. Stejně jako tomu bylo doposud, budete moci nabíjet z klasické zásuvky nebo rychlonabíječkou pomocí standardu CHAdeMO. Ještě důležitější je ale cena, která má i s daní začínat na zhruba milionu korun. Po dotacích na elektromobily to však ve většině zemí bude asi 830 tisíc korun. Na přesnou cenu v České republice si ale budeme muset počkat. V základní výbavě by ale pro většinu zákazníků mělo být všechno – najdete tam klimatizaci, tempomat, zpětnou kameru, mlhovky i GPS navigaci.
Zdroj: insideevs.com