Výrobní závod Volkswagenu v americkém městě Chattanooga sehrál důležitou roli při návratu značky na americký trh. Po uzavření neúspěšné továrny Westmoreland (vůbec první montovny aut neamerické značky na území USA od roku 1931) v roce 1988 byly plány revidovány, Volkswagen se zbavil ztrátových amerických továren a naopak posílil výrobu v mexické Pueble. Ovšem z daňových důvodů se k myšlence vrátil koncem nultých let a v roce 2011 otevřel nový, středně velký Chattanooga s počáteční kapacitou 150 000 aut ročně. Ta měla být postupně rozšířena až na téměř 600 000/rok. V závodě odstartovala výroba americké verze Passatu B7, který byl vyhlášen tamějším autem roku, díky lokální výrobě a efektivnímu řízení si udržel nízkou cenu a dosáhl značného úspěchu. A také zlepšil pověst značky, pošramocenou dřívějším neúspěšným působením a později i aférou Dieselgate. Jenže právě Passat bude podle insideevs.com letos ukončen. Úspěšná produkce bude završena finální edicí ve stylu města Chattanooga.
Důvodem je uvolnění výrobní linky pro Volkswagen ID.4, který se zatím dováží z Německa. Příští rok už ovšem ponese visačku Made in USA a navíc bude používat baterie od firmy SK Innovation z města Commerce v Georgii. A dá tak Volkswagenu mnohem větší prostor pro marže a případné cenové úpravy. V závodě bude zatím pokračovat produkce velkého spalovacího SUV s motorem Volkswagen Atlas (2016) a jeho odvozené verze Atlas Cross Sport (2020). Jejich náhrada pak případně vytvoří prostor pro větší elektrické Volkswageny. Dost dobře by to mohly být modely ID.6 anebo ID.8, ještě nedávno Volkswagen tvrdil, že tu chce vyrábět stylový elektrický minibus ID.Buzz. Podle dříve oznámených plánů ve stejném městě plánuje Volkswagen vybudovat i závod na výrobu baterií.
Technické parametry Volkswagen ID.4 Pro Performance (77 kWh)
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 584 × 1 852 × 1 612 mm, 2 124 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,8 kWh / 100 km, dojezd: 506 km |
Cena od | 1 387 900 Kč |