Generální ředitel přední automobilové skupiny Møller Mobility Group pro Skandinávii Ulf Tore Hekneby pro norway.postsen.com oznámil, že od 1. ledna 2024 bude Volkswagen na územní Norska prodávat už jen pouze elektrická osobní auta. Od tohoto data bude zastaven veškerý prodej nových benzinových, naftových a hybridních vozů na celém území Norska. Jinými slovy, už žádný Golf, Passat nebo Tiguan, ale jen ID. Důvodem omezení prodeje je i fakt, že v roce 2021 bylo 64,5 % všech nově prodaných vozidel v Norsku plně elektrických.
Přestože je Norsko významným vývozcem ropy, tak je i jednou z nejudržitelnějších zemí světa. Za posledních 10 let země intenzivně investovala do obnovitelné energie a infrastruktury nabíjení elektromobilů. Obecně platí, že v Norsku je mnohem dostupnější koupit si plně elektrický vůz než benzinové, hybridní nebo naftové vozidlo. Ve výsledku toto rozhodnutí automobilky znamená, že Volkswagen začne na tamním trhu prodávat čistě elektrická osobní auta o dva roky dříve, než přijde chystané vládní nařízení, které má zakázat prodej aut s fosilním nebo hybridním motorem až ke konci roku 2025.
Nové MPV ID Buzz má v Norsku základní cenu v přepočtu 1 250 000 Kč a to i díky dotaci v podobě nulové DPH (cca 300 tisíc Kč). Srovnatelné Caravelle s klasickým pohonem 2.0 TDI začíná na 2 250 000 Kč, přičemž se skládá z ceny auta včetně 25% DPH, ale navíc se za toto auto musí zaplatit ještě speciální daň ve výši cca 870 000 Kč.
Přerozdělení částka Caravelle vs ID. Buzz při registraci je tedy ještě předtím, než auto začne jezdit po silnici, zhruba 1 200 000 Kč ve prospěch ID Buzz. Při vyšších specifikacích těchto aut je tato cifra ještě větší. To je hlavní důvod "obliby" elektrických aut v Norsku.
S ev jim problemy se startovanim promrzlych motoru odpadaji.
Promrzla lion baterka sice nerekuperuje a u hodne silnych aut i omezi vykon, ale jinak to jezdi uplne normalne, na rozdil od zmrzle olovene baterky, ktera s motorem plnym ztuhleho oleje ani nepohne…