Volkswagen, kterému se aktuálně více než hodí každý zdroj příjmů, se podle Electreku rozhodl zkusit oživit myšlenku, na níž si řada konkurentů vylámala zuby, někteří i opakovaně. Nabízí možnost odemknout plný výkon modelů Volkswagen ID.3 Pro a Pro S za extra poplatek, a to buď měsíční nebo doživotní. V prvním případě automobilka účtuje 16,50 £ měsíčně, tedy zhruba 470 korun, ve druhém pak 649 £ (18 400 Kč). Standardní výkon 204 k pak naroste na 231 k. Tato akce je vázána na auto, nikoliv majitele, takže doživotní odemčení pak vozu už zůstane navždy. Automobilka se tedy pokouší oživit prodejní model služeb za předplatné, ze kterého s ostudou vycouvaly mj. značky BMW, Lincoln či Volvo.
Nutno dodat, že nejde o novinku, s podobným modelem se u Volkswagenu počítá už od roku 2021, kdy byl představen pod vznešeným názvem Business 2.0 se záměrem spuštění ještě tentýž rok. Jenže realizace ztroskotala mj. na dlouhém a bolestném rozběhu aktualizací OTA, které jsou nezbytnou podmínkou pro provozování tohoto modelu. Rychlým pohledem do kontinentálních ceníků snadno zjistíme, že tu žádnou takovou volbu sice nemáme, ovšem výkon zdejších Volkswagenů ID.3 Pro a Pro S dosahuje právě oněch 204 k, tedy stejně jako v Británii před zvýšením. Lze to tedy brát i jako bonus pro tamější klienty. Volkswagen také není sám, kdo podobnou službu provozuje. Více koní na dálku i dodatečně si můžete objednat a zaplatit třeba i u Polestaru.
Jde o pilotní projekt, který se pokusí prolomit tradiční nechuť klientů k podobnému stylu obchodování. Odpůrci se opírají o logický argument, že by měli platit podruhé za něco, co už v autě stejně mají a jednou to zaplatili. A že si budou v autě vozit nepotřebný hardware, který něco váží a jehož výroba ovlivnila uhlíkovou stopu. Druhá strana zase tvrdí, že to výrazně zjednoduší a zlevní výrobu, což by automobilky, zejména ty evropské, za aktuálně sílící invaze čínských, státem dotovaných automobilek, vysoce ocenily. A zákazník by ve finále mohl dostat lepší výbavu za méně peněz.
Co si o věci myslíte vy? Je to správná cesta? A má Volkswagen šanci s ní uspět?

Naopak, za pozornost stojí to co pomalu začíná bubnovat do světa jejich dcerka PowerCo. Einheitszelle startuje na IAA. Vypadá to že to fakt bude stát za to…