😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Volvo se vrací nohama na zem. Aktuálně ruší služby za předplatné

Volvo se vrací nohama na zem. Aktuálně ruší služby za předplatné
Fotografie: Volvo Cars
  • Volvo aktuálně potřebuje vysoké investice do vývoje
  • Ruší proto zbytné programy a málo výdělečné projekty
  • Nejnověji došlo na služby za předplatné

Automobilka Volvo uvedla v roce 2017 současně s premiérou modelu XC40 globální program Care by Volvo, který měl zjednodušit zákazníkům život podle hesla „Vy si užívejte vozidlo, my se postaráme o zbytek“. Šlo o modifikaci klasického leasingu s tím, že pravidelné měsíční platby zahrnovaly nejen úhradu za používání vozidla, ale i předplacený kompletní servis, palivo, energii, náplně do ostřikovačů a navíc i balíček digitálních služeb včetně doručování zásilek do auta atp. Zákazníka nečekala akontace ani balónová platba, prostě jen jezdil a platil měsíční fixní částku, která za zmíněný model XC40 na počátku činila 699 eur (17 570 Kč) měsíčně. Jenže ne všude se dařilo; například kalifornští prodejci proti programu protestovali tak silně, že odsunuli jeho start až na rok 2023.

V roce 2021 automobilka podle Automotive News Europe propojila budoucnost služby Care by Volvo, jejíž podmínky i výše plateb se často měnily, s plánovaným plným přechodem na elektromobilitu, který se měl odehrát do roku 2030. Zároveň uvedla on-line prodej, který měl po vzoru Tesly vynechat z prodejního řetězce dealery s jejich provizemi. Vše vypadalo skvěle až do letoška. Ještě v únoru se automobilka chlubila růstem zájmu o Care by Volvo. Jenže pak došlo k oddělení značky Polestar od Volva a ukázalo se, že Volvo je po letech doplácení na příliš pomalu rostoucí Polestar v horší finanční kondici, která vedla mj. k opoždění debutu důležitých, plně elektrických modelů.

Proto se Volvo nejprve vzdalo svého záměru prodávat polovinu aut přes on-line kanály, pak 4. září následovala největší bomba v podobě odvolání záměru kompletní elektrifikace do roku 2030. A nyní následuje postupný útlum služby Care by Volvo. Nejdříve ve Spojených státech, pak ve Velké Británii. V Německu, Nizozemsku, Švédsku a Norsku, kde je služba poměrně oblíbená, dojde k převodu smluv na externí subjekty. Kromě investic to má ušetřit také vývojářské a servisní kapacity.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze