Automobilka Volvo uvedla v roce 2017 současně s premiérou modelu XC40 globální program Care by Volvo, který měl zjednodušit zákazníkům život podle hesla „Vy si užívejte vozidlo, my se postaráme o zbytek“. Šlo o modifikaci klasického leasingu s tím, že pravidelné měsíční platby zahrnovaly nejen úhradu za používání vozidla, ale i předplacený kompletní servis, palivo, energii, náplně do ostřikovačů a navíc i balíček digitálních služeb včetně doručování zásilek do auta atp. Zákazníka nečekala akontace ani balónová platba, prostě jen jezdil a platil měsíční fixní částku, která za zmíněný model XC40 na počátku činila 699 eur (17 570 Kč) měsíčně. Jenže ne všude se dařilo; například kalifornští prodejci proti programu protestovali tak silně, že odsunuli jeho start až na rok 2023.
V roce 2021 automobilka podle Automotive News Europe propojila budoucnost služby Care by Volvo, jejíž podmínky i výše plateb se často měnily, s plánovaným plným přechodem na elektromobilitu, který se měl odehrát do roku 2030. Zároveň uvedla on-line prodej, který měl po vzoru Tesly vynechat z prodejního řetězce dealery s jejich provizemi. Vše vypadalo skvěle až do letoška. Ještě v únoru se automobilka chlubila růstem zájmu o Care by Volvo. Jenže pak došlo k oddělení značky Polestar od Volva a ukázalo se, že Volvo je po letech doplácení na příliš pomalu rostoucí Polestar v horší finanční kondici, která vedla mj. k opoždění debutu důležitých, plně elektrických modelů.
Proto se Volvo nejprve vzdalo svého záměru prodávat polovinu aut přes on-line kanály, pak 4. září následovala největší bomba v podobě odvolání záměru kompletní elektrifikace do roku 2030. A nyní následuje postupný útlum služby Care by Volvo. Nejdříve ve Spojených státech, pak ve Velké Británii. V Německu, Nizozemsku, Švédsku a Norsku, kde je služba poměrně oblíbená, dojde k převodu smluv na externí subjekty. Kromě investic to má ušetřit také vývojářské a servisní kapacity.