O změně strategie „po roce 2030 jen elektromobily“ uvažuje už i Volvo

4
O změně strategie „po roce 2030 jen elektromobily“ uvažuje už i Volvo
Fotografie: Volvo Cars
  • Jim Rowan, generální ředitel Volva, uvedl, že firma bude i nadále investovat do plug-in a mild-hybridů
  • Značka tvrdila, že v roce 2030 chce být čistě elektrická, nyní je to s otazníkem

Server Automotive News informoval o zajímavém prohlášení generálního ředitele Volva Jima Rowana. Z jeho úst totiž zaznělo, že velmi věří v elektrický pohon, který označil za lepší technologii než spalovací motor. Zároveň však připustil, že v různých částech světa bude trvat nějakou dobu, než dojde k plné elektrifikaci. „Hybridy tvoří pevný most pro naše zákazníky, kteří nejsou připraveni na plnou elektrifikaci,“ uvedl Rowan a dodal:. „Naše plug-in hybridy a mild-hybridy jsou u našich zákazníků stále velmi oblíbené a budeme do této řady i nadále investovat.

Už před třemi roky se přitom Volvo nechalo slyšet, že po roce 2030 bude vyrábět pouze elektromobily, navíc jen online. „Z dlouhodobé perspektivy nemají auta se spalovacím motorem budoucnost,“ uvedl v roce 2021 Henrik Green, tehdejší technický ředitel společnosti a dodal: „Jsme pevně rozhodnuti začít vyrábět pouze elektrická vozidla, přičemž by k této změně mělo dojít v roce 2030. Díky tomu budeme schopní uspokojit očekávání našich zákazníků a s ohledem na klimatickou změnu se stát součástí řešení.“ Od tohoto milníku měla švédská značka v úmyslu prodávat výhradně elektrická vozidla a ze svého portfolia vyřadit veškeré automobily se spalovacím motorem, a to včetně hybridů, což se zdá nyní nepravděpodobné, a to i přestože, že ještě loni značka patřící do portfolia Geely oznamovala urychlení přechodu na elektřinu ukončením výroby vozů s dieselovými motory.

Ve Švédsku jsme projeli nová Volva EX40 a EC40

Není to ovšem velké překvapení. Jak jsme vás informovali již dříve, prodeje elektromobilů v Evropě zpomalují, zatímco hybridy rostou. Na to už reagovali další velcí hráči v oboru, jako je Ford či Porsche a jistě se přidají i další. Jak dodává insideevs.com, aktuálně tak ve Volvu, které bylo založeno už v roce 1927 a má sídlo ve švédském Göteborgu, s velkou pravděpodobností přehodnocují, zda je/není původní příslib globální elektrifikace celé produktové řady do roku 2030 skutečně udržitelný, nebo musí společnost plány přehodnotit.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Myslím, že automobilky hodnotí situaci podle okamžitého vývoje na trhu a ne koncepčně. Pokud budu něco vyrábět za 600 tis. a pak vyrobím něco za 1.2 mil. a očekávám, že mi lidé budou trhat ruce, pak to nemůžu mít v hlavě v pořádku. Situace se změní, jakmile se přestanou spalovací motory vyrábět a začne kupovat auta generace lidí, které budou mít jiné myšlení. Tedy ta situace nastane za 15-20 let.

Také už by měli odpovědní lidé říci, že výroba EV není z důvodů CO2 (argument, který je pitomost od samotného začátku), ale proto, aby se ve městech nedýchali rakovinotvorné zplodiny a výrazně se snížil hluk a znečištění a také proto, abychom se osvobodili od závislosti na Arabech a Rusku.
Martin Lacina
Martin Lacina
Je skvele vedet, ze ve vedoucich pozicich takto velkych automobilek sedi lide s pevnymi nazory a jasnou vizi a strategii.
Takze, kdyz v pristim pulroce vzrostou prodeje aut na CNG, tak se opet budou prehodnocovat a menit plany… fakt dobry. 👏

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze