S elektrifikací už brzdí i Porsche

3
S elektrifikací už brzdí i Porsche
Fotografie: Porsche
  • Porsche původně očekávalo, že do roku 2030 budou elektromobily tvořit 80 % jeho prodejů
  • Nyní však couvá a uvádí, že by bylo pro splnění cíle nutné zvýšení poptávky zákazníků po elektromobilech

Podle dřívějších deklarací Porsche očekávalo, že do roku 2030 budou elektromobily tvořit 80 % jeho prodejů. Jak však nyní informovala agentura Reuters, stuttgartská automobilka aktuálně mírní své plány prohlášením, že je schopná splnit je pouze v případě, že se zvýší poptávka zákazníků po elektromobilech. Jde tedy o podobné prohlášení, které nedávno zaznělo z úst předního představitele Fordu.

Přechod na elektromobily trvá déle, než jsme si mysleli před pěti lety. Naše produktová strategie je nastavena tak, že bychom v roce 2030 mohli dodávat více než 80 % našich vozů jako plně elektrické – v závislosti na poptávce zákazníků a rozvoji elektromobility,“ uvedlo Porsche v prohlášení pro Reuters. A jak už víme díky zprávě Evropské asociaci výrobců automobilů, prodeje elektromobilů v Evropě zpomalují, zatímco hybridy rostou.

Naše dvojí strategie je důležitější než kdy jindy,“ dodalo pro Reuters Porsche s odkazem na pokračující vývoj vozů se spalovacím motorem i elektrifikovaným pohonem. Jak jsme vás informovali, Porsche přitom učinilo na přelomu loňského a letošního roku odvážný krok, když nahradilo svůj nejprodávanější model Macan se spalovacími motory v Evropě a na dalších trzích plně elektrickou verzí, a to kvůli novým evropským předpisům ohledně směrnice s označením UNECE WP.29, která se zaměřuje na kybernetickou bezpečnost a ochranu proti hackerům.

Faceliftované Porsche Taycan je krásné auto, zdá se však, že ani to není pro značku spásou v oblasti elektrifikace

Porsche navíc aktuálně snížilo i výhled na rok 2024 kvůli nedostatku slitin. Automobilka uvedla, že očekává tržby mezi 39 až 40 miliardami eur kvůli záplavám ve výrobním závodě jednoho z dodavatelů hliníku. Dříve přitom značka očekávala tržby mezi 40 a 42 miliardami eur, k čemuž se váže i pokles rentability tržeb z očekávaných 15 až 17 % na 14 až 15 %, jak opět informovala agentura Reuters.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 24. 7. 07:42
Stando, někdo to vážně neřeší, já se tomu taky vždycky divím, ale už jsem pochopil, že je to tak. Největší brzdou přechodu na EV už možná není nic jiného, než lidkých duch, který nemá rád změny. A když to vezmu z druhého konce, Stando, když jsi začal u bohatých, tak u lidí z paneléku ti mohu říct něco podobného z osobní zkušenosti. Něříkám, že si každý z panelového domu má běžet zítra pro úvěr na EV, které nebude mít kde dobíjet, protože v měnších městěch absolutně chybí věřejné dobíjecí síť, ale alespoň o tom každý může pomaličku přemýšlet, co bude za pár let, ale dost lidi si raději půjde dát párek v rohlíku na místní fotbalový stadion a budou tam vykládat nesmysly z autofóra, což jsem osobně zažil. Pokud byste to nevěděli, pánové, tak elektrická auta Evropská unie už zakázala, prostě nebudou, to mi říkal Vašek (opravdu se jmenuje Vašek). Nafta a benzín jsou ekologičtější jak elektrická auta a v EU od roku 2035 budou ty elektrická auta zakázána. :-D Ano, přesně tohle jsem se dozvěděl před týdnem. fDrive nemá spolehlivé zdrojve, do PR článků zapomíná vkládat důležitá a čerstvá rozhodnutí Evropské komise a parlamentu. :-D
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Proč? Protože lidé jsou ducha mdlého. Hlavně ti co si kupují takto drahá auta jen proto, aby se ukázali a udělali si "radost". Právě jsem se se dvěma takovými setkal. Koupí si Corvetu 6,2l, 8V jezdí s tím pár km sem a tam, žere to 20 l a dělá to kravál i když to nejede. Stojí to přes 3 miliony a je to do Prahy nepoužitelné. Druhému říkám chceš se ukázat, tak si kup Macana turbo. To prý ne, to musí dělat brm, brm. Jak to nedělá brm, brm, tak to není auto. Celé roky jezdí denně 15 km tam a zpátky.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze