O tom, že je v přípravách plně elektrické Porsche s kódovým označením K1, už nějakou dobu víme. Sám to potvrdil CEO Porsche Oliver Blume během výroční valné hromady Porsche v roce 2023: „Plánujeme také rozšířit naše produktové portfolio směrem nahoru – o nové plně elektrické SUV s výkonnostním charakterem, které bude stát nad modelem Cayenne... Jedná se o nový koncept vozu – s působivým výkonem, funkcemi automatizované jízdy a novým interiérem,“ jak připomíná insideevs.com.
Porsche seven seat flagship K1 electric SUV: Here's everything we know. https://t.co/jDDjeVt0QX via @InsideEVs
— InsideEVs (@InsideEVs) July 9, 2024
Už z dřívějška přitom víme, že model s kódovým označením K1 bude využívat upravenou verzi připravované elektrické architektury koncernu Volkswagen s názvem SSP a má se stát konkurentem například pro BMW iX.
Porsche údajně plánuje představit novou vlajkovou loď značky mezi elektromobily v roce 2027 – má mít 7 míst (spekuluje se ale i o verzích s méně sedaly, ale zato s větším nákladovým prostorem) a nemá se podobat žádnému předchozímu sériovému vozu Porsche, rendery, které vytvořil motor1.com, si přitom můžete prohlédnout výše. Během výročního zasedání Porsche pak mělo být z úst místopředsedy představenstva společnosti Porsche Lutze Metschkea vyřčeno, že se model K1 stane ideální volbou pro čínský trh, kde kupující preferují modely s dlouhým rozvorem.
Z pohledu výbavy se očekává, že Porsche K1 nabídne nejnovější synchronní elektromotor, vysoce výkonnou baterii i technologii rychlého nabíjení. Chybět údajně nemá řízení všech kol s možností natočení zadních kol až o 5 stupňů pro snadnější manévrovatelnost při nízkých rychlostech a naopak lepší agilitu při vyšších rychlostech. Funkce má spolupracovat s elektronickým diferenciálem umožňujícím vektorování točivého momentu mezi jednotlivá zadní kola. Už dříve jsme také zaslechli, že vůz by měl převzít techniku závodního vozu Mission R, který má například 920V elektrický systém pro zkrácení doby nabíjení a olejem chlazený elektromotor.
Vozidlo by se mělo vyrábět v závodě společnosti v německém Lipsku, kde z linek v současné době sjíždí Macan EV. Těšíte se na novou vlajkovou loď značky mezi elektromobily? Čím by podle vás ještě mohla překvapit? Podělte se s námi o vaše názory v diskuzi níže.