Co vše víme o připravovaném elektrickém SUV Porsche K1?

Co vše víme o připravovaném elektrickém SUV Porsche K1?
Fotografie: Porsche
  • Auto by mělo nabídnout až 7 míst
  • Očekává se špičková technika, možná i přejatá ze ​závodního vozu Mission R

O tom, že je v přípravách plně elektrické Porsche s kódovým označením K1, už nějakou dobu víme. Sám to potvrdil CEO Porsche Oliver Blume během výroční valné hromady Porsche v roce 2023: „Plánujeme také rozšířit naše produktové portfolio směrem nahoru – o nové plně elektrické SUV s výkonnostním charakterem, které bude stát nad modelem Cayenne... Jedná se o nový koncept vozu – s působivým výkonem, funkcemi automatizované jízdy a novým interiérem,“ jak připomíná insideevs.com.


Už z dřívějška přitom víme, že model s kódovým označením K1 bude využívat upravenou verzi připravované elektrické architektury koncernu Volkswagen s názvem SSP a má se stát konkurentem například pro BMW iX.

Porsche údajně plánuje představit novou vlajkovou loď značky mezi elektromobily v roce 2027 – má mít 7 míst (spekuluje se ale i o verzích s méně sedaly, ale zato s větším nákladovým prostorem) a nemá se podobat žádnému předchozímu sériovému vozu Porsche, rendery, které vytvořil motor1.com, si přitom můžete prohlédnout výše. Během výročního zasedání Porsche pak mělo být z úst místopředsedy představenstva společnosti Porsche Lutze Metschkea vyřčeno, že se model K1 stane ideální volbou pro čínský trh, kde kupující preferují modely s dlouhým rozvorem.

Z pohledu výbavy se očekává, že Porsche K1 nabídne nejnovější synchronní elektromotor, vysoce výkonnou baterii i technologii rychlého nabíjení. Chybět údajně nemá řízení všech kol s možností natočení zadních kol až o 5 stupňů pro snadnější manévrovatelnost při nízkých rychlostech a naopak lepší agilitu při vyšších rychlostech. Funkce má spolupracovat s elektronickým diferenciálem umožňujícím vektorování točivého momentu mezi jednotlivá zadní kola. Už dříve jsme také zaslechli, že vůz by měl převzít techniku ​závodního vozu Mission R, který má například 920V elektrický systém pro zkrácení doby nabíjení a olejem chlazený elektromotor.

Vozidlo by se mělo vyrábět v závodě společnosti v německém Lipsku, kde z linek v současné době sjíždí Macan EV. Těšíte se na novou vlajkovou loď značky mezi elektromobily? Čím by podle vás ještě mohla překvapit? Podělte se s námi o vaše názory v diskuzi níže.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze