Jednotlivé automobilky reagují na současnou obtížnou situaci různě. Jedni zlevňují, aby podpořili prodeje, jiní zvyšují marže, jinými slovy zdražují. Který přístup je ten správný, ukáže až čas, pravdou ale je, že nízká ziskovost patří mezi největší problémy většiny tradičních automobilek. Zvyšování cen je nejrychlejším a nejsnazším řešením. Jenže dále přispívá k rychlému zdražování aut, které dal do pohybu už toxický mix souběhu několika krizí a drakonických opatření některých regionů, zejména EU, zamýšlených jako urychlení cesty k nízkoemisní individuální mobilitě. Situace se dále vyhrocuje a vede k omezení dostupnosti nových automobilů. Lze tak předpokládat, že automobilový trh čekají rozsáhlé změny. A ne všichni z nich vyjdou jako vítězové.
Porsche má rozhodně našlápnuto velmi dobře. Už nyní pracuje s maržemi, které dotahují i Teslu považovanou za etalon v této kategorii. I v kritickém fiskálním roce 2022 se mu podařilo dosáhnout vynikajícího finančního výsledku, který byl v mnoha ohledech rekordní. Kromě jiného se podařilo zvýšit operační marži z 16 na 18 % a meziročně navýšit tržby o 13,6 % na výsledných 37,63 miliard eur (873 miliard Kč), i když prodeje narostly „jen“ o 2,6 % na 309 884 vozidel. Provozní zisk nabobtnal na 6,77 miliardy eur (161 miliard Kč).
Příští rok skupina očekává kvůli přetrvávajícím obtížným podmínkách podobné zisky při vyšších tržbách, letos však představila střednědobý cíl Road to 20, který má zvýšit marže na 20 %. V rámci jeho plnění se Porsche chystá kromě jiného také citelně zdražit své automobily s tím, že dále zvýší odstup mezi elektrickými a spalovacími alternativami. Podle autocar.co.uk to potvrdil investorům finanční ředitel automobilky Lutz Meschke. Dále dodal, že zvýšené výdaje kvůli vývoji a přípravě elektrických modelů budou vrcholit letos a napřesrok, kdy se představí elektrický Macan. Následovat budou elektromobily 718, Boxster, Cayenne a zatím neupřesněné větší SUV s kódovým označením K1 postavené na upravené platformě Volkswagen SSP.
Rovněž jsme se dozvěděli, že kromě připravovaného elektrického Cayennu zůstane v produkci i ten stávající s odlišným technickým základem, ovšem dočká se modernizace, v jejímž rámci dostane PHEV verze větší akumulátor a téměř dvojnásobný dojezd kolem 80 km. Stejného vylepšení se dočká také plug-in hybridní Panamera.