Ve spalovacím autě si můžete zapnout komfortní prvky, jako je masážní sedadlo s vyhříváním, děti se na zadních sedadlech mohou koukat na televizi a nabíjet si můžete nejen váš telefon, ale také tablet. To vše se na spotřebě projeví, ale prakticky zanedbatelně. Jenže u elektromobilu je to jiné.
Tesla je dlouhodobě králem ve spotřebě. Americká automobilka má nejúčinnější elektromotory a neustále se snaží na snížení spotřeby pracovat. Tak například v minulosti informovala, že vyvíjí nový systém stěračů, které mají být energeticky méně náročné. A nyní došlo také na sedadla, jak informuje electrek.co
Tesla svůj systém okomentovala takto: „Snaha integrovat tyto funkce do sedadla nejsou nejefektivnější cestou. Klasické systémy jsou objemné a sedadlo většinou musí být tlustší, což je neefektivní a teplo musí procházet hned přes několik vrstev.“
Tesla se snaží zlepšovat efektivitu, kde to jenom jde. Nová vyhřívaná a klimatizovaná sedadla mají mít nižší spotřebu. Tesla o patentovaní sedadla požádala v únoru a nyní byl nákres zveřejněný. Je otázkou, jak moc se úspornější sedadla projeví na spotřebě. Každopádně je to jedna velká skládačka. Nejdůležitější částí je samozřejmě aerodynamika, kola a hmotnost. A k tomu všemu se poté přidávají pravě maličkosti, jako jsou sedala, stěrače a další.
Tesla Model 3 – test
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 228 990 Kč |