Tesla pracuje na nových sedadlech, která mají prodloužit dojezd

3
Tesla pracuje na nových sedadlech, která mají prodloužit dojezd
  • Podle Tesly je současný systém vyhřívání a klimatizovaní sedadel neefektivní
  • Tesla dlouhodobě pracuje mimo jiné na energeticky méně náročném systému stěračů

Ve spalovacím autě si můžete zapnout komfortní prvky, jako je masážní sedadlo s vyhříváním, děti se na zadních sedadlech mohou koukat na televizi a nabíjet si můžete nejen váš telefon, ale také tablet. To vše se na spotřebě projeví, ale prakticky zanedbatelně. Jenže u elektromobilu je to jiné.

Tesla Model X a Model S

Tesla je dlouhodobě králem ve spotřebě. Americká automobilka má nejúčinnější elektromotory a neustále se snaží na snížení spotřeby pracovat. Tak například v minulosti informovala, že vyvíjí nový systém stěračů, které mají být energeticky méně náročné. A nyní došlo také na sedadla, jak informuje electrek.co

Tesla svůj systém okomentovala takto: „Snaha integrovat tyto funkce do sedadla nejsou nejefektivnější cestou. Klasické systémy jsou objemné a sedadlo většinou musí být tlustší, což je neefektivní a teplo musí procházet hned přes několik vrstev.“

Tesla se snaží zlepšovat efektivitu, kde to jenom jde. Nová vyhřívaná a klimatizovaná sedadla mají mít nižší spotřebu. Tesla o patentovaní sedadla požádala v únoru a nyní byl nákres zveřejněný. Je otázkou, jak moc se úspornější sedadla projeví na spotřebě. Každopádně je to jedna velká skládačka. Nejdůležitější částí je samozřejmě aerodynamika, kola a hmotnost. A k tomu všemu se poté přidávají pravě maličkosti, jako jsou sedala, stěrače a další.

Tesla Model 3 – test

Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie75 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: Supercharger, CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 614 km
Cena od1 228 990 Kč
Diskuze ke článku
Petr
Určitě nevyvíjí systém stěračů, který by byl méně efektivní.. Ale spíš efektivnější :) opravte si chybku :)
Jirka
Kdyby radsi dokoncili odpruzeni podvozku s vyrobou el.energie, na D1 by mohli jezdit nepretrzite bez nabijeni ;-D

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze