Šéf Renaultu: my se do cenové války pouštět nebudeme

9
Šéf Renaultu: my se do cenové války pouštět nebudeme
Fotografie: Renault
  • Šéf Renault Group veřejně komentoval nedávné razantní zlevnění Tesel
  • Nešel daleko pro silné výrazy a chce prý chránit hodnotu aut svých zákazníků

Rozhodnutí vedení Tesly razantně zlevnit část vozů vyvolává rozporuplné reakce. Zatímco Ford vzápětí přistoupil na podobný krok s Mustangem Mach-E, čímž nepřímo vyjádřil souhlas se zahájením cenové války, koncern Hyundai, do nějž patří i Kia, naopak zareagoval prohlášením, že ceny jejich elektromobilů vyjadřují jejich skutečnou hodnotu a na tom se nebude nic měnit. Aktuálně přispěl se svou troškou do diskuzního mlýna i generální ředitel Renault Group Luca de Meo. A nutno dodat, že jeho názory jsou dosud nejradikálnější.

Tesla v lednu 2023, kdy zlevnila své Modely 3 a Y až o pětinu, sice údajně reagovala na pokles poptávky, ovšem zároveň využila své obrovské konkurenční výhody. Podařilo se jí totiž dosáhnout marží, o kterých se ostatním výrobcům může jen zdát, takže si může podobný krok bez problémů dovolit, zvláště, když po něm následoval kýžený efekt; skokový nárůst zájmu i zmíněné modely. Většina konkurence ovšem přechod na elektromobilitu zaplatila z gigantických úvěrů, které potřebuje za každou cenu splácet, a bojuje tak téměř o každý cent zisku.

I tady je možné hledat jeden z důvodů nesouhlasného tónu z Renaultu. Právě jemu totiž Tesla udělala mimořádně tlustou čáru přes rozpočet. Francouzský koncern totiž nedávno změnil přístup a místo snahy prodávat maximum vozů se zaměřil na zvyšování marží. Stačí se podívat do ceníků, abychom zjistili, že nedávno mírně zmodernizovaný Renault Zoe je v Česku jen o 72 000 Kč levnější než o dvě třídy větší a nesrovnatelně výkonnější základní verze Modelu 3.

Luca de Meo se tedy podle Financial Times nechal veřejně slyšet, že podobné akce poškozují důvěru v elektromobily obecně, hodnotu aut pro zákazníky zejména. Jako příklad uvedl klienty, kteří si pořídili Tesly těsně před razantním zlevněním. Ti byli biti nejvíce, ovšem zlevnění prý způsobilo problémy i na trhu ojetých elektromobilů. Renault Group, který za rok 2022 zdvojnásobil provozní marži na 5,6 % (pro srovnání – Tesla uzavřela kalendářní rok 2022 s provozní marží 15,41 %), prý bude hodnotu aut svých zákazníků chránit. Jinými slovy, do cenové války se pustit nechce a zlevňovat své elektromobily neplánuje.

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
“chce prý chránit hodnotu aut svých zákazníků”

No jen aby nejake zakazniky za chvili meli.
Víťa Vacek
Víťa Vacek
Hm, jsem zvědavý jak se jejich Megane e-tech bude prodávat v konkurenci Tesla 3/Y? Těším se na prodejní čísla 2023 :)
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 23. 2. 2023 14:26
Tak kazdej chce něco jinýho. A nízký sedany se v EU nějak moc dobře neprodávají a nízký hatchback nebo kombi vlastně taky ne. Takže levná Tesla navíc přece jen ne prémiově zpracována nemusí být pro kazdyho. Navíc PC není až tak důležitá, spíš ztráta hodnoty a tomu teď tesla dala na prdel. Chápu že ostaní výrobci do toho nepůjdou..
Michal Vaner
Michal Vaner
To je hezké, že chce chránit hodnotu aut svých zákazníků. Ale není to náhodou tak, že když zlevní Tesla, klesne hodnota i ojetých Renaultů, nehledě na to, co dělá sám Renault?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze