Volvo bude po roce 2030 vyrábět pouze elektromobily a bude je prodávat jen online

Volvo bude po roce 2030 vyrábět pouze elektromobily a bude je prodávat jen online
Fotografie: Volvo Cars
  • Po roce 2025 mají více než polovinu výroby Volva tvořit elektromobily a zbytek hybridy
  • Dalším milníkem bude rok 2030, kdy už bude Volvo vyrábět jen elektromobily
  • Automobilka také změní strategii prodeje a elektromobily bude prodávat jen on-line

Společnost Volvo Cars se zavázala stát se lídrem na rychle se rozrůstajícím trhu prémiových elektrických vozidel, přičemž plánuje stát se do roku 2030 automobilkou zaměřující se na výrobu elektromobilů. Od tohoto milníku má v úmyslu prodávat výhradně elektrická vozidla a ze svého portfolia vyřadit veškeré automobily se spalovacím motorem, a to včetně hybridů.

 

Strategie Volva spoléhá i na legislativu a dostatečnou síť nabíjecích stanic

 

Přechod k pozici výrobce plně elektrických vozidel představuje součást ambiciózního klimatického plánu společnosti, jehož smyslem je prostřednictvím konkrétních kroků důsledně snižovat uhlíkovou stopu vyprodukovanou během životního cyklu jednoho vozu. Automobilka ve svém rozhodnutí spoléhá na to, že bude dle očekávání vytvořena příslušná legislativa a současně se bude rychle rozrůstat infrastruktura vysoce kvalitních nabíjecích stanic, což podpoří spotřebitele v jejich rozhodnutí přijmout elektromobilitu.

 

Posun společnosti směrem ke kompletní elektrifikaci jde ruku v ruce s intenzivnějším zaměřením na online prodej a celistvější, atraktivnější a transparentnější nabídku, kterou spotřebitelé dostanou pod označením Care by Volvo. Všechny plně elektrické modely budou k dispozici pouze online. Ambice pro rok 2030 představuje akcelerační prvek elektrifikační strategie společnosti Volvo Cars, která staví na silné poptávce po elektrifikovaných vozech Volvo v posledních letech a také na přesvědčení, že se trh vozů se spalovacími motory postupně zmenšuje.

Volvo už má dva plně elektrické vozy, XC40 a C40 Recharge

 

Abychom i nadále slavili úspěchy, potřebujeme ziskový růst. Proto jsme si místo investic do scvrkávajícího se podnikání vybrali investování do budoucnosti, která bude elektrická a online,“ prohlásil generální ředitel automobilky Håkan Samuelsson. „Nyní se plně soustředíme na cíl stát se lídrem v rychle se rozrůstajícím segmentu prémiových elektrických vozů.“ V loňském roce uvedla společnost Volvo Cars na trhy celého světa svůj první plně elektrický vůz, Volvo XC40 Recharge a včera odhalila svůj druhý plně elektrický vůz, kterým je Volvo C40 Recharge.

 

V následujících letech pak společnost představí další elektrické modely. Již v roce 2025 by podle očekávání automobilky měla 50 % jejího globálního prodeje tvořit plně elektrická vozidla, zatímco zbytek budou hybridy. V roce 2030 by se měly prodávat jen elektrické vozy Volvo. „Z dlouhodobé perspektivy nemají auta se spalovacím motorem budoucnost,“ uvedl Henrik Green, technický ředitel společnosti. „Jsme pevně rozhodnuti začít vyrábět pouze elektrická vozidla, přičemž by k této změně mělo dojít v roce 2030. Díky tomu budeme schopní uspokojit očekávání našich zákazníků a s ohledem na klimatickou změnu se stát součástí řešení.

Elektromobily bude Volvo prodávat jen on-line

Automobilka také zásadním způsobem mění to, jak a kde se bude setkávat se svými zákazníky. Rozhodla se opustit stávající velkoobchodní model a přesunout se do online prostředí. Souběžně s tím se chce zaměřit na budování silných vazeb se zákazníky. V rámci své nové obchodní strategie tedy chce společnost věnovat značné investice do online prodejních kanálů, radikálně omezit složitost své produktové nabídky a stanovit transparentní ceníky modelů.

Budoucnost společnosti Volvo Cars je definována třemi pilíři: elektřina, online prostředí a růst,“ říká Lex Kerssemakers, ředitel pro globální obchodní operace. „Chceme našim zákazníkům nabídnout pocit klidu a bezstarostné vlastnictví vozu Volvo tím, že proces získání vozu a následné cestování s ním zbavíme všech složitostí. Usilujeme především o jednoduchost a komfort.“ Online zakoupený vůz Volvo bude dodáván s celým balíčkem komfortní péče, která zahrnuje položky, jako jsou servis, záruka, silniční asistenční služba a na základě dostupnosti také pojištění a různé možnosti pro nabíjení v domácích podmínkách.

Lze tedy říci, že Volvo se vydá podobnou cestou, jako razí od začátku Tesla, ale chce zákazníkovi nabídnout i nějaké služby navíc, aby měl maximální pohodlí a jistotu. „Je třeba zajistit hladkou integraci ‚online a offline‘ části,“ dodal Lex Kerssemakers. „V každé fázi své cesty, bez ohledu na to, zda se jedná o online prostředí, showroom, Volvo Studio nebo vlastní jízdu vozem, musí zákazník získat prvotřídní zážitek.“ Program Care by Volvo, který dosud zaštiťoval předplacené služby společnosti Volvo Cars, bude nyní rozšířen na rozsáhlejší nabídku, jejímž smyslem bude dopřát zákazníkům celkově větší pohodlí.

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze