V rámci nového balíčku aktualizací pro modely C40 a XC40 Recharge Volvo zlepšilo jak dojezd, tak nabíjení. Stalo se tak ve srovnání s odcházejícím modelovým rokem 2022, čímž se u některých variant prodloužil dojezd až o 60 kilometrů. Kromě toho jsou u těchto dvou modelů nabízeny tři nové pohonné jednotky. Patří mezi ně dvě varianty s pohonem zadních kol a také přepracovaný výkonný model s pohonem všech kol. Dalším prvenstvím je, že druhá generace elektromotoru s permanentním magnetem pohánějícím zadní nápravy pro plně elektrické modely C40 a XC40 byla vyvinuta právě ve společnosti Volvo Cars.
Do nabídky se dostávají dvě nové možnosti pohonu. U jednomotorové varianty bude nabízen pohon zadních kol. Jediný motor se standardním rozsahem je poháněn 175kW elektromotorem s permanentním magnetem, který poskytuje 3% nárůst výkonu oproti odchozí 170kW jednomotorové variantě s pohonem předních kol. V jediném motoru XC40 Recharge je přenesena stejná kapacita baterie 69 kWh, ale vylepšení účinnosti chlazení znamená, že nyní může poskytnout zvýšený dojezd a ujet až 460 kilometrů podle WLTP ve srovnání s 425 kilometry dříve. Dojezd jednomotorového motoru C40 Recharge se mezitím zlepšuje až na 476 kilometrů ze 438 kilometrů (WLTP). Nabití z 10 na 80 % trvá přibližně 34 minut pomocí stejnosměrného proudu o výkonu 130 kW.
Pro zákazníky toužící po větším výkonu a dojezdu je připravena verze s větší baterií spojenou s výkonnějším 185kW elektromotorem s permanentním magnetem na zadní nápravě. Tato druhá nová varianta je dodávána s 82kWh baterií, která zvyšuje dojezd až na 533 kilometrů (WLTP). I zde se nabíjecí výkon zlepšil, protože větší baterie umožňuje nabíjení aktualizovanou maximální rychlostí 200 kW (dříve maximálně 150 kW), zatímco nabití z 10 na 80 % potrvá přibližně 28 minut.
Aktualizovaná varianta s pohonem všech kol
Varianty s pohonem všech kol také těží z těchto aktualizací a realizují ještě působivější vylepšení dojezdu. Předchozí nastavení dvou 150kW elektromotorů na přední a zadní nápravě bylo nahrazeno interně vyvinutým 183kW motorem s permanentními magnety na zadní nápravě a novým 117kW asynchronním elektromotorem na přední nápravě. Tato nová konfigurace ve spojení s 82kWh baterií a celkovým zlepšením účinnosti chlazení baterie znamená, že XC40 Recharge Twin Motor nyní dokáže ujet až 500 kilometrů na jedno nabití, což je o 62 kilometrů více než v předchozí iteraci. Dojezd C40 Recharge Twin Motor AWD se zlepšil až na 507 kilometrů ze 451 kilometrů (WLTP). Aktualizace exteriéru také pomáhají zlepšit efektivitu tam, kde je to možné. Například nová 19" litá kola pro XC40 a C40 Recharge nejen vylepšují celkový vzhled modelů, ale také pomáhají snižovat odpor vzduchu díky aerodynamickému designu.
Nová palubní nabíječka v řadách 90 a 60
Volvo nezapomnělo ani na plug-in hybridní modely řady 90 a 60, které dostávají novou dvoufázovou palubní nabíječku. Ta umožňuje nabíjet rychleji (v závislosti na trhu). Nová palubní nabíječka téměř zdvojnásobuje maximální kapacitu nabíjení u těchto vozů na 6,4 kW.
Technické parametry Volvo EX40 (2021) Single Motor Extended (2023)
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 400 × 1 863 × 1 647 mm, 2 075 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 185 kW, 252 koní, točivý moment: 420 Nm |
Baterie | 82 kWh (78 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,6 kWh / 100 km, dojezd: 575 km |
Cena od | 1 324 300 Kč |
Technické parametry Volvo EC40 (2021) Single (2023)
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 431 × 1 850 × 1 582 mm, 2 076 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 175 kW, 238 koní, točivý moment: 420 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 130 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 20,8 kWh / 100 km, dojezd: 476 km |
Cena od | 1 454 000 Kč |