Česká premiéra Volva C40 Recharge. Je to povedený elektromobil
test

Česká premiéra Volva C40 Recharge. Je to povedený elektromobil

První jízdní dojmy
2

Švédská novinka je sportovněji vypadajícím derivátem modelu XC40 Recharge, a právě proto z velké části kopíruje nabídku jeho verzí, výbav a nabízí i takřka totožné hodnoty v oblasti dynamiky a dojezdu. Na trh přichází C40 Recharge v těchto dnech a přinášíme vám první dojmy z jízdy.

V polovině tohoto týdne se v Praze konala česká premiéra nového Volva C40 Recharge a naše redakce na akci nemohla chybět. Volvo C40 Recharge je dvojčetem plně elektrického Volva XC40 Recharge. Na rozdíl od něj však model C40 přináší sportovnější křivky karoserie a vzhledem odkazuje na zakladatele kategorie SAC, kterým je BMW X6. Švédská novinka bude k dostání ve dvou variantách, přičemž základem se stane jednomotorové provedení s výkonem 231 koní a dojezdem 438 km dle WLTP. Náročnější zájemce pak potěší vrchol nabídky, kterým se stane dvoumotorové provedení s výkonem 408 koní a dojezdem 448 km opět dle metodiky WLTP. Na rozdíl od XC40 Recharge tak nabízí o maličko vyšší dojezd, za což může nejspíše ladnější tvar karoserie.

Technické parametry Volvo EC40 (2021) Recharge Twin

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 431 × 1 850 × 1 582 mm, 2 185 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon300 kW, 408 koní, točivý moment: 660 Nm
Baterie78 kWh (75 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 20,8 kWh / 100 km, dojezd: 440 km
Cena od1 454 000 Kč

Co se týče prostornosti, v kabině je dostatek místa pro čtveřici dospělých osob. Nikdo z nich by ale neměl měřit přes 190 cm, v takovém případě jim už nezůstane příliš místa pro hlavu. Pár centimetrů sebere i prosklená střecha ve vyšších výbavách. Objem zavazadlového prostoru činí 413 litrů, což je úplně stejně jako u XC40 Recharge. Současně nechybí „frunk“, jenž je rozdělen na dvě části. V čem je tedy vlastně aktuálně představená novinka jiná? V podstatě je to „okopírované“ Volvo XC40 Recharge, jež designem míří na sportovněji naladěné řidiče, kteří zkrátka nemají v oblibě hranatá SUV. O sportovnosti se však nedá mluvit za volantem, a to ani v případě nejsilnější varianty T8 Twin Motor. Volvo již pár let vyrábí vozidla, která nejsou určena pro extrémisty a vysoké výkony nejvyšších variant jsou určeny jen pro jednu věc – bezpečné předjíždění.

O tom jsem se ostatně mohl přesvědčit na prezentaci vozu, kdy bylo k dispozici několik vozidel na zápůjčku. Volvo C40 Recharge se mi povedlo protáhnout po okreskách kousíček za Prahou a právě tam nechyběly úseky, kde se střídal krásně suchý a teplý asfalt s mokrým a chladným povrchem při průjezdu lesními úseky. Do rukou se mi dostala verze T8 Twin Motor a bylo znát, že auto sice dokáže v přímce velké divy, ale na hrátky na okresních silnicích není jeho naladění podvozku a techniky vhodné. S kolegy jsme se ale shodli na tom, že tento elektromobil umí dokonale vyřešit jeden zásadní problém. Ten se týká často vídané situace, kdy má spousta řidičů potíže se připojit na dálnici do průběžného pruhu. Právě Volvo C40 Recharge, které je určené pro klidnější povahy, zvládne celou situaci s naprostým klidem a i ti, kteří se děsí často velmi krátkých dálničních připojovacích pruhů různě po ČR, se budou v C40 najednou cítit jako králové.

A co spotřeba? Během testu jsem ujel přibližně 18 km. To sice není moc, auto jsem však rozhodně nešetřil a kromě zmíněné okresky nechyběla jedna kratší dopravní zácpa, průjezd částí Prahy a když to šlo, o pomalou jízdu se rozhodně nejednalo. I tak mě varianta T8 příjemně překvapila průměrnou spotřebou 24 kWh na 100 km. Umím si tak představit, že snaživější řidiči se dostanou klidně na 20 kWh. Mnou naměřená hodnota se pak shoduje s údajem výrobce, který říká, že při extrémní jízdě si C40 Recharge vezme 24,6 kWh. Pokud jde o technologie použité u C40 Recharge i XC40 Recharge, oba vozy jsou shodně vybaveny vestavěnými službami Google (Google Mapy, Google Voice, Google Asistent a Google Play Store). Tento software také obsahuje specializované nabídky a struktury pro funkce elektromobilu, jako je časovač nabíjení, plánování trasy a monitorování energie.

Je tak úplně jedno, zda si vyberete Volvo C40 Recharge, nebo XC40 Recharge. Vždy můžete očekávat stejně komplexní přístup k technologiím a konektivitě. Klasický test vám přineseme v průběhu letošního léta, dost pravděpodobně se bude jednat o variantu T8.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

volvo-ec40-2021
Klady
  • sportovnější design zádě
  • dostatečný prostor pro čtveřici dospělých
  • dynamika a odpich verze T8
  • optimální dojezd
Zápory
  • horší výhled dozadu
  • nevhodné pro sportovnější jízdu