Volvo si dalo cíl stát se do roku 2030 plně elektrickou automobilkou. To znamená, že po tomto roce již nebude nebude vyrábět jiné vozy než elektromobily, tedy ani hybridy. A zároveň dnes udělala další krok k tomuto cíli, když představila svůj druhý elektromobil Volvo C40 Recharge.
Budoucnost společnosti se ponese ve znamení elektřiny a nové Volvo C40 Recharge představuje poslední manifest demonstrující její rozhodnutí pro bezemisní budoucnost. Volvo C40 Recharge nabízí veškeré výhody SUV, ale v nižším a elegantnějším provedení. Jedná se o model postavený na základě platformy CMA a současně o historicky první model Volvo navržený jen pro čistě elektrický pohon.
Volvo Cars směřuje k plně elektrické budoucnosti
Po představení Volva XC40 Recharge a nyní i Volva C40 Recharge se společnost v příštích letech chystá uvést ještě několik dalších elektrických modelů. Již v roce 2025 by podle očekávání automobilky měla 50 % jejího globálního prodeje tvořit plně elektrická vozidla, zatímco zbytek budou hybridy. Od roku 2030 má automobilka v plánu prodávat výhradně čistě elektrická vozidla. „Volvo C40 Recharge představuje budoucnost automobilky Volvo, přičemž jasně naznačuje směr, kterým se ubíráme,“ uvedl Henrik Green, technický ředitel společnosti. „Jedná se o plně elektrický model, který bude dostupný pouze online s balíčkem komfortních služeb a současně bude připraven k rychlému dodání. Pořízení nového vozu Volvo nikdy nebylo takto atraktivní.“
Volvo C40 Recharge má platformu i technický základ shodný s XC40 Recharge, ale má sportovněji tvarovanou karoserii ve stylu SUV-coupé. Má tedy také baterii o kapacitě 78 kWh, z čehož je využitelná kapacita 75 kWh. Stejný je i výkon obou motorů, jednoho na přední nápravě a druhého na zadní, činí 150 kW. Celkový výkon je tedy 300 kW (408 koní) a krouticí moment 660 Nm. Díky tomu Volvo C40 Recharge zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy, což je o desetinu lepší než u XC40. Maximální rychlost je pak 180 km/h, tedy stejná jako u všech nových vozů značky Volvo.
Volvo C40 Recharge má delší dojezd než XC40
Co se oproti Volvu XC40 Recharge mírně zlepšilo je dojezd dle WLTP. Ten se z 400 km zvýšil na 420 km, což je pravděpodobně způsobené lepší aerodynamikou sportovněji střižené karoserie. Baterie má maximální nabíjecí výkon 150 kW, díky čemuž se na dostatečně výkonné stanici nabije z 0 na 80 % za 40 minut. Palubní nabíječka je třífázová o výkonu 11 kW a nabití díky ní trvá 8 hodin na 100 %.
Volvo C40 Recharge vypadá jako velmi povedený elektromobil, ale otázkou je, kdy se dostane na český trh. Zatím se tu totiž neprodává ani XC40 Recharge, tedy model, který je v mnoha evropských zemích již dávno k dispozici. Doufejme tedy, že na C40 Recharge nebudeme čekat tak dlouho a obě elektrická Volva brzy dorazí i do Česka.
Technické parametry Volvo EC40 (2021) Recharge Twin
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 431 × 1 850 × 1 582 mm, 2 185 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 300 kW, 408 koní, točivý moment: 660 Nm |
Baterie | 78 kWh (75 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 20,8 kWh / 100 km, dojezd: 440 km |
Cena od | 1 454 000 Kč |