Psali jsme o výroční konferenci Volkswagenu a plánech, které tam zazněly. Kromě cíle v prodeji elektromobilů na letošní rok nebo termínu konce spalovacích motorů se mluvilo o připravovaném novém modelu prodeje Volkswagen Business 2.0. V čem spočívá?
Od letošního léta bude Volkswagen v šesti německých městech testovat modely předplatného u elektromobilů ID.3. V pilotních projektech budou poprvé nabízeny také možnosti vyúčtování na základě používání a dodatečného objednávání funkcí, například navigačních služeb, včetně testování jejich akceptace. Důležitým předpokladem pro úspěch digitálních dodatečných funkcí jsou pravidelné aktualizace vozidel metodou „Over-the-air“. Volkswagen bude jako jediný mainstreamový výrobce tímto způsobem aktualizovat modely ID.3 a ID.4 v pravidelných 12týdenních intervalech. I tato služba bude dostupná od léta. Společnost počítá pro nadcházející roky s tím, že bude ve fázi používání vozidel generovat dodatečné výnosy v řádu stovek milionů eur.
Auto se aktualizuje na dálku, některé funkce můžete koupit později
Jak konkrétně bude fungovat předplatné uvidíme asi až bude služba spuštěna. Týká se přitom jen několika německých měst. Pokud ale jde o dodatečné objednávání funkcí, to už známe například z vozů Tesla. Když si koupíte například auto bez Autopilota a v budoucnu se pro něj rozhodnete, stačí si za funkci zaplatit a ve voze ji máte k dispozici. O jaké funkce se bude jednat v případě Volkswagenů ID.3 a ID.4 ale zatím nevíme. Pokud jde o aktualizace OTA (over the air), tedy bez nutnosti návštěvy servisu, i ty už Tesla dávno používá, ale Volkswagen bude první tradiční automobilkou, která je nabídne také.
Volkswagen dosáhne v aktuálním obchodním roce milníku také v oblasti on-line prodeje. Zákazníci mohou již od tohoto týdne uskutečňovat zásadní kroky při koupi modelů ID.3 a ID.4 on-line. Nákupní proces následně dokončí u nejbližšího prodejce. Od léta pak budou mít zákazníci možnost realizovat celý proces pořízení vozu z rodiny ID. on-line, od konfigurace až po uzavření leasingové smlouvy. Volkswagen tak bude prvním tradičním výrobcem, který nabídne zákazníkům v Německu nákup elektromobilů kompletně on-line.
Rovněž v létě otevře Volkswagen společně se svými prodejci digitální tržiště pro skladové a ojeté vozy. Zákazníci budou mít široký výběr a své vozidlo si budou moci pořídit on-line. On-line prodej bude postupně zaváděn i na další evropské trhy. Dosavadní obchodní síť přitom zůstane i při on-line prodeji vždy neodlučnou součástí procesu a nejdůležitějším prostředníkem ve styku se zákazníkem.
Technické parametry Volkswagen ID.3 45 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 590 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 110 kW, 150 koní, točivý moment: 225 Nm |
Baterie | 48 kWh (45 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7,2 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 330 km |
Cena od | 895 900 Kč |
Technické parametry Volkswagen ID.4 Pro Performance (77 kWh)
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 584 × 1 852 × 1 612 mm, 2 124 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,8 kWh / 100 km, dojezd: 506 km |
Cena od | 1 387 900 Kč |