Na včerejší konferenci Volkswagen Power Day byla představena nová strategie, která směřuje k rozšíření elektromobility. Zahrnuje snahu o dosažení poloviční ceny baterií do elektromobilů a samozřejmě vylepšení jejich vlastností. K tomu by měly vést baterie s pevným elektrolytem. Na dnešní výroční konferenci Volkswagenu ale zazněly také zajímavé informace o elektromobilitě.
Není tajemstvím, že produkce aut i jejich prodeje v loňském roce vlivem pandemie COVID-19 výrazně poklesly. Zatímco v roce 2019 prodal Volkswagen celosvětově 3,7 milionu vozů, v roce 2020 to bylo pouze 2,8 milionu. Podobné to bylo s obratem, který klesl z 88,4 miliard eur na 71,1 miliard. Samozřejmě výrazně poklesl i provozní zisk, konkrétně z 3,8 miliard eur na pouhých 500 milionů. Procentuálně tam byl pokles největší, ale pozitivní je, že automobilka zůstala v zisku.
Ke 450 tisícům prodaných elektromobilů za rok pomohou novinky
Prodeje elektromobilů ale výrazně rostly a po této stránce má Volkswagen velké cíle do budoucna. V letošním roce chce prodat 450 tisíc elektromobilů a pomoci by k tomu měly i nové modely. Kromě toho, že se nyní na trhy v Evropě uvádí Volkswagen ID.4, měla by ve druhém kvartálu přijít výkonnější verze s pohonem všech kol ID.4 GTX, ve třetím kvartálu by do Číny mělo dorazit větší elektrické SUV ID.6X/ Crozz a do konce roku bychom se měli dočkat i ID.5, tedy auta s technikou ID.4, ale sportovněji tvarovanou karoserií SUV-coupé. Rozhodně je se na co těšit.
Spalovací motory u Volkswagenu skončí do roku 2040
Zajímavé byly dotazy od novinářů. Hned první, který směřoval na Ralfa Brandstättera, šéfa značky Volkswagen Osobní vozy, dotaz zněl, zda Volkswagen ukončí produkci vozů se spalovacím motorem v roce 2040. Šéf Volkswagenu odpověděl, že pokud chce být automobilka uhlíkově neutrální v roce 2050, je rok 2040 nejzazším termínem pro vypuštění posledního vozu se spalovacím motorem na silnice. Zatímco některé automobilky si dávají striktní termíny, nejčastěji je to rok 2030, Volkswagen se spíše odráží od cíle v uhlíkové neutralitě a dá se říci, že konec vozů se spalovacím motorem nechává otevřený, ale tento cíl není možné splnit, pokud by ještě po roce 2040 produkoval auta na fosilní paliva.
Neméně zajímavý dotaz směřoval na nejlevnější elektromobil řady ID. a odpovídal na něj opět Ralf Brandstätter. Nejprve zmínil, že Volkswagen e-Up je stále v prodeji jako nejdostupnější elektromobil značky VW. Řekl ale, že nový základní model, který pravděpodobně ponese označení ID.1, přijde v roce 2025, čímž potvrdil informaci, kterou jsme přinesli před několika dny. Zmínil také cenu, která by měla začínat na částce 20 tisíc eur, což je v přepočtu něco málo přes 500 tisíc korun, podle aktuálního kurzu. Víme ale, že nepůjde o přímého nástupce e-Upu, ale bude to o třídu větší auto, tedy velikosti Volkswagenu Polo. Tato cena, která je podobná základu e-Upu, tedy není na auto o třídu větší špatná, ale na základní model to je stále dost. A s menším elektromobilem se pravděpodobně ani nepočítá.
A mimochodem, po první zimě s teplotami <-20 stupňů uvidíte jak vám akumulátory v autech pošlapou. Přijdete ráno k autu a dojezd omezen na 30%.