Vrcholná verze Volkswagenu ID.3 se přejmenuje. Značka tím dává najevo jasný krok

2
Vrcholná verze Volkswagenu ID.3 se přejmenuje. Značka tím dává najevo jasný krok
Fotografie: Volkswagen
  • Podle Volkswagenu je správný čas na přeznačení elektrických sportovních modelů
  • Příští rok dorazí model ID.3 ve verzi GTI
  • Jeho součástí bude omlazený design a lepší technika

Na příští rok se chystá příchod omlazeného Volkswagenu ID.3 a současně s tím dorazí opět jeho vrcholná sportovní varianta. Ta v současnosti nese označení GTX, což se příští rok změní. Volkswagen totiž oznámil, že hodlá přejmenovat vrcholné verze svých elektromobilů. Místo označení GTX tak máme čekat klasický nápis GTI, který je u německého výrobce tradicí po mnoho desetiletí. Mezi novinky s písmeny GTI v názvu se zařadí taktéž nedávno představené elektrické ID.Polo. Člen představenstva značky pro technický vývoj Kai Grunitz prozradil, že výrobce se chtěl vzdát zkratky GTX a nabídnout místo ní něco, co je zákazníkům značky Volkswagen známé. Proto je zpět zkratka GTI, kterou není potřeba nějak více vysvětlovat. A jelikož třeba ID. Polo GTI je již hotové, výrobce mu nadělil elektronický rozdělovač točivého momentu.

Ten významně zlepší přenos síly na přední nápravu. Počítat lze také s jízdním režimem GTI, který půjde spustit stisknutím tlačítka na volantu. V rámci toho se v kabině rozsvítí speciální ambientní osvětlení, spustí se speciální zvuk a řidič dostane šanci využít přímo určenou aplikaci pro nastavení parametrů elektromotoru a tlumičů. Mezi další změny pro nadcházející Volkswagen ID.3 GTI se řadí vylepšené brzdy a režim řízení s jedním pedálem. Odcházející současná generace modelu ID.3 má totiž vzadu bubnové brzdy, což se s nástupcem změní. „Brzdné vlastnosti s kotouči na zadní nápravě jsou mnohem lepší než s bubnovými brzdami,“ řekl Grunitz. Jak to tak vypadá, máme se skutečně na co těšit a Volkswagen si je vědom toho, že konkurence nikdy nespí. Od příštího roku nás tak čeká příval hodně zajímavých novinek, které pak pro vás pečlivě otestujeme.

Technické parametry Volkswagen ID.3 facelift (2023) GTX

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 562 mm, 1 817 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 286 koní, točivý moment: 545 Nm
Baterie84 kWh (79 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 185 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,4 kWh / 100 km, dojezd: 600 km
Cena od1 249 900 Kč
Diskuze ke článku
Petr Seliger
Petr Seliger
No tak jsem si myslel. že už info pustí ven na IAA, a zatím k update stávajících modelů nic, až tedy na to že přijdeme o bubny a že bude mít standardní MEB 4 řady článků místo 3 u MEB entry a že přijde LFP a že ty změny budou zásadní. Teď ještě těch 800V :-).
Milan Reznicek
Milan Reznicek
Čiré zoufalství 🙈 GTI na baterky, to bude ještě větší propadák, než standardní EV.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze