Aktualizováno o 14. 7. 2022
Na předplatné vyhřívaných sedadel (a jiných funkcí) zareagovalo oficiální zastoupení BMW, podle kterého se jednalo pouze o chybu v databázi, která zobrazení nabídky těchto složek způsobila: „Kvůli potížím s databází v Jižní Koreji byly na začátku července na webu BMW ConnectedDrive Store nabízeny nesprávné funkce. Jednalo se konkrétně o funkci vyhřívání sedadel a volantu, které je standardem ve vozidlech v Jižní Koreji. Problém je nyní vyřešen a funkce zde již nejsou k dispozici.“
Původní informace z 13. 7. 2022
Mezi moderní formy monetizace 21. století nepochybně patří předplatné. Je to oblíbený způsob, jak rozložit výdaje v čase (s možností jej zcela ukončit), který dává smysl především u služeb, které se postupem času vyvíjí a vylepšují, méně pak u služeb či v tomto případě funkcí, jež se nemění a jsou spojeny s jednorázovým nákladem výrobce. A právě na tento druh se zaměřilo BMW.
Jak si všimli redaktoři jalopnik.com, na které odkázal The Verge, BMW se nově uchýlilo ke zpřístupnění pro moderní vůz základních funkcí, jako je vyhřívání sedadel, na bázi předplatného v Jižní Koreji. Pro představu uveďme, že měsíční předplatné vyhřívání (předních) sedadel vyjde v přepočtu zhruba na 440 Kč. Mezi možnostmi dále najdeme předplatné na rok (přibližně 4 400 korun), na tři roky (7 300 korun) nebo možnost předplatit si neomezené používání vyhřívaných sedadel za deset tisíc korun. Upozorňujeme, že samotné předplatné není spojené s instalací dodatečného hardwaru do sedadel auta, ale pouze se zpřístupněním služeb, které byly dříve softwarově zablokované.
BMW přitom není první ani poslední výrobce vozů, který by s tímto nápadem přišel, ostatně BMW předplatné testovalo již dříve. Zpřístupnění tak základní funkce, jako je vyhřívání sedadel, však přesto vyvolává rozporuplné názory. Na rozdíl od především softwarových funkcí, jako je například pokročilý Autopilot v případě Tesly, se stále jedná o velmi základní funkci, do které výrobce již v budoucnu nebude investovat žádné další prostředky, zatímco vývoj, vylepšování a testování Autopilota je nepochybně velmi nákladné.
Me in my BMW in the winter after refusing to pay $18 a month for heated seats pic.twitter.com/CqaynZTbcP
— Trung Phan (@TrungTPhan) July 13, 2022
Mezi další podobné funkce, které BMW nabízí v rámci předplatného, je vyhřívání volantu nebo méně kontroverzní jednorázový poplatek za možnost natáčet záznam pomocí v autě integrovaných kamer.
Na druhou stranu u normálního auta s normálním stupněm výbavy jsou vyhřívané sedačky a volant ve standardu.