Volkswagen: zapuštěné kliky nechceme

2
Volkswagen: zapuštěné kliky nechceme
Fotografie: Volkswagen
  • Volkswagen odmítá některé moderní prvky designu
  • Aktuálně si vzal na paškál dveřní kliky

Volkswagen se zřejmě vrací kousek zpátky ke kořenům, protože po nedávném pokorném návratu k fyzickým tlačítkům na volantu nyní ústy svého generálního ředitele Thomase Schäffera pranýřoval v rozhovoru pro Deutsche Welle jiný moderní prvek. Předmětem jeho kritiky se staly dveřní kliky, které je nejdříve třeba vyklopit a teprve poté za ně vzít. Na tento prvek se dívají s nedůvěrou i záchranáři, protože právě pomocí dveřních klik a silného lana se dostávají do havarovaných vozidel skrz zkřížené či jinak zablokované dveře. A to některé konstrukce klik komplikují, či rovnou znemožňují. A čínské úřady rovnou zvažují jejich zákaz. Pan Schäffer ovšem uvedl jiný důvod.

Podle něj jsou totiž zapuštěné dveřní kliky „hrozné“ a nepříjemné na ovládání. Nelíbí se prý ani zákazníkům, a tak od nich Volkswagen u svých budoucích modelů upustí. A to přesto, že letos uvedený Volkswagen ID. Every1 přesně takové kliky má. Jenže prakticky sériové modely téměř sériové modely ID. Polo a ID. Cross, představené na mnichovském autosalonu, se vrátily ke klasice, je tedy pravděpodobné, že se zákazníci složitější manipulace při otevírání dveří bát nemusejí. Slovy svého šéfa, Volkswagen dá zase zákazníkům auto, jaké opravdu chtějí.

Zapuštěné kliky jsou výsledkem automobilových designérů zlepšit obtok vzduchu při jízdě. To se i daří, nicméně někteří odborníci poukazují na to, že konkrétně přínos zapuštěných klik pro zvýšení dojezdu elektromobilů je marginální a pohybuje se v řádu promile.