První pohled na Volkswagen e-Transporter a e-Caravelle včetně videa

IAA Hannover 2024
5
První pohled na Volkswagen e-Transporter a e-Caravelle včetně videa
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Nový Volkswagen Transporter se představil včetně elektromobilu e-Transporter
  • Zároveň se představila verze Caravelle a elektrická e-Caravelle
  • Z IAA v Hannoveru jsme přinesli první dojmy včetně videa

Na veletrhu IAA v Hannoveru představila automobilka Volkswagen novinku – nový model Volkswagen Transporter, který je k dispozici i ve variantě e-Transporter s elektrickým pohonem. Stručné představení tohoto modelu jsme již přinesli a nyní se pojďme podívat na první dojmy ze statické ukázky v Hannoveru.

Volkswagen Transporter zepředu vypadá jako mohutnější Multivan

Pokud jde o design, siluetou nezapře příbuznost s Transitem, ale předek se povedlo udělat ve stylu Volkswagenu, takže přední částí připomíná nový Multivan. Je však celkově mohutnější a má menší sklon přídě a hlavně předního okna. Zadní světla pak mají také trochu jiný tvar, takže na první pohled se od Fordu Transit Custom, svého sourozence, odlišuje. Rád si v komentářích přečtu vaše názory na design a to, jak se povedlo odlišení od Transitu.

Nový Transporter na IAA Hannover 2024 – Volkswagen představil novou generaci Transpoprteru a Caravelle včetně elektrických verzí

Volkswagen e-Transporter, tedy Transporter s elektrickým pohonem, je vidět na stánku v bílé barvě a vedle něj stojí Volkswagen Transporter PanAmericana, což je verze určená pro mírně náročnější podmínky. I když nejde o vozidlo určené přímo do terénu, zvládne nespevněné cesty díky zvýšenému podvozku a plastovým ochranným prvkům, jako jsou oplastované blatníky, plastové nárazníky a masivní plastové lemy prahů, které chrání proti odletujícím kamínkům. PanAmericana zvenku působí prémiovým dojmem a je vybavena litými koly, zatímco základní verze má plechová kola s plastovými poklicemi. Sedadla v PanAmericaně se liší materiálem a oranžovým prošíváním, navíc je zde nápis „PanAmericana“ na sedadlech řidiče a spolujezdce.

Standardně je PanAmericana vybavena pohonem 4x4 a bylo oznámeno, že i verze e-Transporter bude verzi PanAmericana nabízet, ovšem zpočátku jen s pohonem zadních kol, protože plně elektrická verze s pohonem všech kol přijde až později, pravděpodobně v roce 2026. Volkswagen e-Transporter bude k dispozici ve třech výkonových verzích: základní 100 kW (136 koní), střední 160 kW a vrcholná 210 kW, což je podobné jako u Fordu e-Transit Custom, se kterým e-Transporter sdílí technický základ. Kromě elektrického pohonu je novinkou i plug-in hybridní pohon s výkonem 171 kW, dostupný jak pro užitkovou, tak osobní verzi Caravelle.

Nový e-Transporter by měl být plnohodnotnou dodávkou

Volkswagen e-Transporter je primárně užitkový elektromobil s objemem nákladového prostoru 5,8 m3 v základní variantě. Verze s vysokou střechou nabízí až 9 m3. Přesnou užitečnou hmotnost zatím Volkswagen neoznámil, ale očekává se, že elektrický transporter bude plnohodnotné užitkové vozidlo. Model e-Transporter doplňuje inovovanou rodinu Bulli, která zahrnuje i modely jako Volkswagen ID. Buzz a jeho užitkovou verzi Cargo, osobní Multivan a nedávno představenou kempingovou verzi California.

Plně elektrický Transporter nabízí také 230 V zásuvky s proudem až 10 A (2,3 kW), což je praktické pro pracovníky, kteří potřebují na místě používat elektrické nástroje. Interiér e-Transporteru je podobný Fordu Transit Custom, ale s volantem a grafikou infotainmentu typickou pro Volkswagen. Interiér je spíše praktický, s tvrdými plasty, jak je u užitkových vozů obvyklé, s trojicí sedaček (sedačka řidiče a dvojsedačka) pro tři členy posádky.

Dalším modelem na stánku je Volkswagen Caravelle, osobní verze Transporteru. E-Caravelle, tedy elektrická verze, sdílí pohony s e-Transporterem (100, 160 a 210 kW). Caravelle je určena pro přepravní služby a hotely s kapacitou až devíti cestujících díky dvěma trojitým lavicím a možnosti tří sedaček vpředu, jako má Transporter. Vystavený kus měl ovšem pouze dvojici sedaček vpředu, tedy celkem osm míst k sezení.

Interiér Caravelle je především o komfortu pasažérů vzadu, s pohodlnými koženými sedačkami, zatímco přední palubní deska je spíše robustní a praktická. Celá rodina Bulli se nyní rozdělila mezi užitkové a osobní vozy, což poprvé v historii odlišuje technický základ modelů Transporter a Multivan. Multivan je nyní na platformě MQB a zaměřuje se více na rodinné využití, zatímco Caravelle zůstává užitkovým osobním autem.

Já mám z Volkswagenů Transporter a Caravelle dobrý pocit a jsem zvědavý na další podrobnosti i na jízdní dojmy. Například se mi zatím nepodařilo zjistit, zda vrcholná elektrická verze o výkonu 210 kW ponese nějaké sportovní označení (například GTX), podobně jako je to u Fordu, který této verzi dal označení MS-RT, sportovní volant, sedačky i podvozek, různé spoilery a speciální odstín laku. Přáli byste si i sportovní verzi Transporteru a Caravelle?

Diskuze ke článku
Pavel Žerníček
Pavel Žerníček
Mně by ani tak nevadila ta podobnost s Tranzitem, i když zejména z boku je to snad jedno a to samé auto, ale vadí mi, že jsou ve VW motory z Fordu, tohle prostě někdo, kdo si koupil v roce 2001 nového Tranzita a velmi rychle utekl k Transportéru a po celou dobu je spokojený se všemi řadami, tohle prostě nejde koupit! Nota bene, když u ostatních vidím, jaké problémy zažívají kamarádi s Fordy., jak i oni přecházejí na Craftery a Transprortery. Sedmou řadu už si nekoupím, ani Amaroka ani nic jiného užitkového od VW, nejsem blázen.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Mimo jiné, až lidé budou platit opravi u dieselu EUR 6 a 7, tak ještě rádi přejdou, kde to jen trochu půjde, na elektrické dodávky. A jak se bude zvedat dojezd ele. dodávek, velice rychle se rozšíří.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze