Volkswagen e-Transporter
test

Volkswagen e-Transporter

První jízdní dojmy

Volkswagen Užitkové vozy dokončil velkou změnu. V minulosti byl jeden model T pro všechny, nyní zde máme tři modely. Osobní Multivan/California, plně elektrický ID. Buzz s menší užitkovou verzí a primárně užitkový Transporter. Ten dostal i plně elektrickou verzi s označením e-Transporter.

Na český trh přichází novinka s logem VW, plně elektrický Volkswagen e-Transporter, který se nyní může pochlubit spoustou novinek, včetně plně elektrického pohonu. Tento model znamená významný krok vpřed pro značku Volkswagen užitkové vozy, přičemž nabízí jak technologické inovace, tak lepší praktičnost pro městské i příměstské využití. Došlo ale k velké změně, protože dříve byl jeden model T pro všechny a teď jsou 3 modely, aby každému vyhovoval co nejlépe pro různé potřeby.

Technické parametry Volkswagen Transporter T7 skříň 160 kW KR

Kompletní specifikace
Konstrukcedodávka, 5 050 × 2 032 × 1 980 mm, 2 207 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon160 kW, 218 koní
Baterie? (64 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 23,2 kWh / 100 km, dojezd: 318 km
Cena od1 523 598 Kč

Hlavní změny a inovace

Jednou z klíčových změn, které e-Transporter přináší oproti předchozím generacím Transporteru, je přechod na zadní pohon (zatímco spalovací verze zůstávají u předokolky, případně pohonu 4×4). Elektrická verze zatím nenabízí pohon všech čtyř kol, ale 4Motion je také v plánu a dorazit by měl příští rok. Výkon elektromotoru střední výkonové varianty, která je zatím jedinou elektrickou v nabídce, činí solidních 160 kW.

Projeli jsme Volkswagen eTransporter, dokončil revoluci značky VW Užitkové vozy

Další důležitou novinkou je funkce V2L (Vehicle-to-Load). e-Transporter je prvním Volkswagenem, který umožňuje využití energie z vozidla prostřednictvím 230V zásuvky s výkonem až 3,6 kW. Tato vlastnost může být velkým přínosem pro řemeslníky nebo technické pracovníky, kteří potřebují mobilní zdroj energie při práci v terénu.

Designově se auto v přední části podobá poslední generaci Multivanu, zatímco vzadu zůstala vertikálně orientovaná světla, jak jsme byli zvyklí z předchozí generace, zatímco Multivan dostal horizontálně orientovaná světla. V zadní části je ale vidět příbuznost s Fordem Transit Custom, se kterým Volkswagen Transporter sdílí technický základ.

Rozměrově došlo také k vylepšení. Obě verze (krátká i dlouhá) byly prodlouženy o 100 mm, čímž se zlepšila přepravní kapacita. Největší změnou jsou ale technologie na palubě, protože oproti předchozí generaci T6.1, která vycházela ještě z T5, je to opravdu velký skok. Interiér prošel zásadní modernizací díky digitálnímu kokpitu a novému infotainmentu vycházejícímu částečně ze spolupráce s Fordem, ovšem s grafikou, na jakou jsme zvyklí ve vozech Volkswagen. Praktický bonus představuje i zavedení virtuálního zpětného zrcátka, které je užitečné zejména v uzavřených karosářských variantách, kde není možné použít klasické zrcátko.

Záruka a servisní zázemí

Volkswagen nabízí standardní pětiletou záruku, případně do najetí až 200 000 km, což je u užitkového vozu významná výhoda. Robustní servisní zázemí zahrnuje 41 prodejních a 87 servisních partnerů, což zajišťuje, že případné problémy lze řešit rychle a efektivně.

Jízdní dojmy a komfort

Po krátké testovací jízdě lze říci, že e-Transporter boduje zejména v městském a příměstském prostředí. Spotřeba se pohybovala kolem 21 kWh na 100 km při kombinovaném režimu jízdy (město, okresky, krátký úsek dálnice). V ideálních podmínkách by bylo možné dosáhnout dojezdu přes 300 km a podle procent v baterii to dokonce vycházelo na 400 km, ovšem na takto krátké jízdě je to zkreslené a věrohodnější mi připadá zbývající dojezd podle auta. To ostatně odpovídá i podle spotřeby a využitelné kapacity baterie a cca 300 km je pro městskou a lehkou příměstskou rozvážku více než dostačující. V létě s velkou rezervou, v zimě by to stále mělo například na rozvozové trasy kurýrů v pohodě stačit.

Komfort podvozku hodnotím velmi pozitivně, což je velký rozdíl oproti některým konkurenčním elektrickým dodávkám na trhu, zejména levnějším z čínské produkce. Ani na hrbolaté silnici či kočičích hlavách v městě nepůsobí jízda nepříjemně. Pracoviště řidiče je navrženo s ohledem na praktičnost – je zde dostatek odkládacích prostor, držáky na nápoje a další užitečné prvky pro pohodlí i při dlouhých směnách.

Jedinou slabší stránkou může být zadní pohon u prázdného vozu, kdy se při rozjezdech na nezpevněném povrchu (a pravděpodobně i mokrém asfaltu) projevují limity trakce. Nicméně při zatížení tento problém mizí a pohon zadních kol se naopak stává výhodou.

Praktičnost a detaily

Praktičnost e-Transporteru se odráží i ve zdánlivých detailech, jako je kombinace USB-C a klasických USB-A, které ocení zejména uživatelé se staršími telefony. Ti mají ve většině nových aut problém a musí k originálnímu kabelu mít redukci na USB-C. Díky tvrdým plastům v interiéru, které by u osobního auta byly terčem kritiky, se vůz snadno udržuje a lépe odolává běžnému opotřebení při častém pracovním využití.

Závěr

Volkswagen e-Transporter přináší moderní technologie, solidní dojezd a pohodlí pro každodenní pracovní vytížení ve městě i jeho okolí. Funkce jako V2L, prodloužené rozměry, moderní technologie v interiéru a pětiletá záruka posouvají tento model na špičku mezi elektrickými užitkovými vozy. Přestože má pár drobných nedostatků, jako je citelné hrabání kol u prázdného vozu, celkově jde o velice povedenou a praktickou dodávku, která zaujme nejen kurýry, ale i řemeslníky či technické pracovníky.

Foto: Volkswagen Užitkové vozy

volkswagen-transporter-t7
Klady
  • efektivní pohon
  • užitná hodnota
Zápory
  • horší trakce prázdného vozu
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze