Volkswagen obohacuje nabídku. Hybridní Multivan nyní může být čtyřkolkou

Volkswagen obohacuje nabídku. Hybridní Multivan nyní může být čtyřkolkou
Fotografie: Volkswagen
  • Kombinovaný výkon verze 4Motion činí 245 koní
  • Vůz lze nově nabíjet na DC nabíječce výkonem až 50 kW
  • Tato verze využívá modernější motor 1.5 TSI evo2

Volkswagen Užitkové vozy představuje novinku na českém trhu. Jedná se o verzi Multivan eHybrid, která nově může dostat pohon všech čtyř kol. Základem je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 TSI Evo 2, který produkuje 177 koní. Spalovací motor doplňuje elektromotor na přední nápravě o výkonu 85 kW, který je integrován do DSG převodovky. Zadní nápravu nově okupuje elektromotor s výkonem 136 koní, přičemž kombinovaný výkon celé soustavy činí krásných 245 koní. To je hodnota, jakou ještě nedávno nabízela sportovně laděná Škoda Octavia RS, avšak v balení Multivanu se jedná spíše o dostatečnou výkonovou rezervu pro případ rychlého předjetí. Počítat lze s točivým momentem až 350 Nm a o přísun elektrické energie se stará baterie s kapacitou 19,7 kWh. Ta je vybavená kapalinovým chlazením, podporuje AC nabíjení výkonem až 11 kW a novinkou je možnost využít DC nabíjecí stanici. Tam si vůz dokáže odebírat elektřinu výkonem až 50 kW.

Volkswagen Multivan eHybrid 4Motion

Čistě elektrický dojezd činí dle výrobce až 95 kilometrů, což se týká verze Multivan. O něco hůře je na tom obytná California, která se chlubí dojezdem 91 km. Volkswagen Multivan eHybrid 4Motion vždy automaticky startuje v elektrickém režimu, což platí až do chvíle, dokud není venkovní teplota pod -28 °C. Současně platí, že do rychlosti 65 km/h je zadní motor vždy aktivní, čímž aktivně dodává asistenci v případě náhlých zhoršených jízdních podmínek. O rozdělování výkonu mezi nápravami se stará systém ESC, který v případě potřeby může poslat až 100 % výkonu na jednu z náprav. Pokud ale řidič přepne převodovku z normálního režimu do sportovního, systém spustí permanentní pohon všech kol.

Nová verze Hybrid 4Motion dokáže v elektrickém režimu jet rychlostí až 130 km/h. Ve spolupráci se spalovacím motorem ale dokáže Multivan vyvinout nejvyšší maximální rychlost 200 km/h. Již dnes lze verzi eHybrid 4Motion (Multivan a California) objednávat, přičemž na sousedním trhu v Německu vůz startuje na částce 77 772 eur (cca 1,9 milionu Kč), kdy jde o verzi Multivan. Obytná California vychází na 82 907 eur (v přepočtu 2,1 milionu Kč).

Technické parametry Volkswagen T7 Multivan (2021) eHybrid 4Motion

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 973 × 1 941 × 1 907 mm, 2 371 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon180 kW, 245 koní, točivý moment: 350 Nm / 1 000 ot/min
Baterie19,7 kWh (17,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,5 l / 100 km
Cena od1 945 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze