Volkswagen T7 Multivan Long
test

Volkswagen T7 Multivan Long

Ideální parťák pro kempování ve dvou

Kempovacích vozů nebo vozů vhodných na kempovací přestavbu s alespoň plug-in hybridním pohonem na trhu moc není. Výjimkou je Volkswagen T7 Multivan a my jsme vyzkoušeli jeho kempovací schopnosti. Sice s benzínovým motorem, ale to stejné je možné i s plug-in hybridem. Jednu vadu na kráse měl, ale mezitím ji Volkswagen vyřešil dodatečným paketem.

Vozy Volkswagen řady T jsou oblíbené mimo jiné i kvůli variabilitě interiéru a z ní vyplývající univerzálnosti. Nejde jen o obytnou verzi California, ale možnosti přenocování využívají i majitelé Multivanů. My jsme na přelomu léta a podzimu, tedy ještě v příjemných podmínkách na kempování, měli možnost takto vyzkoušet nejnovější Volkswagen T7 Multivan, který je v nabídce i jako plug-in hybrid. Nyní již víme, že obytná Californie odvozená od této verze Multivanu na trh dorazí, ale ještě si budeme muset počkat. Jak ale poslouží základní T7 Multivan, když si do něj dáte kempingovou vestavbu a vyrazíte ve dvou?

Technické parametry Volkswagen T7 Multivan (2021) Long eHybrid

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 5 173 × 1 941 × 1 907 mm, 2 132 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon160 (110 + 85) kW, 218 (150 + 115) koní, točivý moment: 350 Nm / 1 000 ot/min
Baterie13 kWh (10,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjeníkonektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,5 l / 100 km
Cena od1 304 777 Kč

I když nový Multivan nabízí i plug-in hybridní pohon, my jsme měli možnost otestovat v kempovací úpravě vůz s benzínovým dvoulitrovým čtyřválcem 2.0 TSI. Jelikož se ale úplně stejná úprava dá udělat i z plug-in hybridní verze, tak nyní ponechme pohon stranou a zaměřme se jen na kempovací schopnosti auta. Konkrétně T7 Multivanu s kempingovou vestavbou EGOE. Jde o prodlouženou verzi Long, která se pro tento účel hodí více. Ta při současné akční ceně začíná 1 188 277 Kč s naftovým motorem 2.0 TDI 110 kW a s benzínovým motorem 2.0 TSI 150 kW, který byl v testovaném voze, pak stojí od 1 223 839 Kč. Testovaný vůz měl ale nadstandardní výbavu a stál 1 896 524 Kč.

Volkswagen T7 Multivan Long má dost místa na lůžkovou úpravu

V případě Multivanu mají obě verze karoserie shodný rozvor, konkrétně 3 124 mm a liší se zadním převisem. Ten má verze Long delší, celková délka pak je 5 173 mm. Díky těmto rozměrům je vzadu dostatek prostoru. Problém s nedostatkem místa, který jsme řešili v základním kempovacím Volkswagenu, krátké verzi Caddy California, tedy odpadá. Ostatně, problém s prostorem na délku by měl odpadnout i v delší verzi Caddy Californie, ale Multivan Long je nejen ještě delší, ale zároveň širší a vyšší, takže prostoru je zde opravdu dostatek.

Kempingová vestavba EGOE Roamer má vše, co potřebujeme

V pátek tedy vyrážíme na víkendovou cestu do polského Zelówa, který kdysi založili čeští exulanti. Vzhledem k dostatku prostoru máme auto rovnou ve spací úpravě, tedy s rozloženým lůžkem, takže nemusíme pokaždé přeskládat celé auto, abychom se mohli vyspat. To jsme museli dělat právě ve zmíněné krátké Caddy Californii. Díky vestavbě EGOE Roamer, která obsahuje i lednici, pak máme zásoby potravin i nádobí přehledně tam, kam patří. A to včetně zásob vody a výsuvného dřezu. Takže cesta je naprosto pohodová a máme vše, co potřebujeme.

Během dvou nocí v Polsku ale narážíme na jeden nedostatek tohoto řešení. Když v autě spíme, je potřeba mírně pootevřít okna, aby se auto zevnitř nepotilo. Jenže kdyby začalo v noci pršet, museli bychom je rychle zavírat, aby nám nenateklo dovnitř. A tady naopak vzpomínáme na jednoduchý a účinný prvek, který byl ve zmíněné Caddy Californii. Větrací mřížky, které se přivřou do předních oken. Dva malé kusy plastu, které zajistí větrání a zároveň zabrání tomu, aby do auta napršelo. Ty původně k T7 Multivanu k dispozici nebyly, ale nyní je i k tomuto modelu v nabídce Paket pro přenocování. Ten kromě zmíněné mřížky obsahuje sadu na zatmavení oken (tu jsme už tolik nepotřebovali, ale v létě by se hodila) a samozřejmě lůžkovou úpravu.

Volkswagen Caddy California

Nouzově tedy lze přespat i bez kempingové vestavby, jejíž součástí v našem případě bylo i rozkládací lůžko. A pro kempování pak stačí pouze spodní část kempingové vestavby, tedy přihrádky s dřezem a lednicí, bez rozkládacího lůžka. Paket pro přenocování vyjde na 70 472 Kč a vylepšená verze pod názvem Paket pro přenocování PLUS pak stojí 82 372 Kč. Ta má navíc skládací stolek a skládací židle.

Volkswagen T7 Multivan je tedy auto, které se na kempování ve dvou hodí, zejména pak s paketem pro přenocování. A jde o jeden z mála plug-in hybridů, které lze použít jako kempovací vozy. V příštím roce bychom se pak měli dočkat plnohodnotné Californie odvozené od T7, která také dostane plug-in hybridní pohon. Naopak na plně elektrickou Californii odvozenou od Volkswagenu ID. Buzz si budeme muset ještě nějaký ten rok počkat a ani Paket pro přenocování zatím v konfigurátoru ID. Buzzu nenalezneme. Ale pokud vám zatím stačí alespoň částečně elektrický pohon, pak je Volkswagen T7 Multivan skvělá volba.

Foto: Marek Tomíšek, fdrive.cz

volkswagen-t7-multivan-2021
Klady
  • možnost plug-in hybridního pohonu
  • velký vnitřní prostor verze Long
Zápory
  • bez kempovacího paketu omezené možnosti kempování
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze