Der Übertransporter. Představil se Volkswagen T7 v užitkové verzi

IAA Hannover 2024
Der Übertransporter. Představil se Volkswagen T7 v užitkové verzi
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Volkswagen představil sedmou generaci svého legendárního Transporteru
  • Ta vznikla ve spolupráci s Fordem a nabízí vůbec poprvé i elektrické pohony
  • Kromě tradičních verzí nabídne i méně tradiční, například terénní PanAmericana

Po uvedení nového Multivanu, který se poprvé oddělil z řady robustních tunových dodávek řady T a stal se svébytným modelem, jsme nějakou dobu čekali na premiéru nové, sedmé generace tradičních Transporterů. Tedy středně velkých dodávek s tradicí, sahající až do roku 1949 k legendárnímu Typu 2, který se stal neoficiálním vozem hnutí Hippie a dostal přezdívku Bulli, nebo česky bulík, chcete-li. A dočkali jsme se právě teď na autosalonu užitkových vozidel IAA Hannover 2024, kde se premiéra Volkswagenu T7 stala jednou z hlavních událostí. Automobilka Volkswagen Nutzfahrzeuge uvolnila první várku informací, zatím bez podrobných specifikací.

Nyní už můžeme posoudit, jak se plod spolupráce Volkswagenu a Fordu povedl. O něco později oproti modrému oválu, protože ten svůj Transit už představil a uvedl. Nyní tedy přichází čas užitkového Volkswagenu Transporter a minibusu Volkswagen Caravelle. Ty proti proti minulé generaci zase o něco povyrostly a nyní uvezou až 1,33 tuny nákladu (+0,13 t), což je mimochodem dvojnásobek proti 75 let starému praotci T1, a utáhnou brzděný vlek o hmotnosti až 2,8 t (dříve 2,5 t). Zatímco některé tradice, například v podobě dvou délek a dvou výšek zavřených verzí, zůstaly, jiné byly zcela zbořeny. Pod kapotou tak vůbec poprvé nenajdete žádný konvenční zážehový motor, pouze plug-in hybrid. Diesely naopak v nabídce zůstávají, byť už jen tři (110, 150 a 170 k), zato pocházejí od Fordu a dostaly nový, volitelný osmistupňový automat, který nahradil dosavadní sedmistupňové, dvouspojkové DSG.

V nabídce je nejen, jako dosud, pohon předních a všech kol, ale díky čistě elektrické verzi i pohon těch zadních. Součástí nabídky je terénní verze PanAmericana s ochranným oplastováním a dobrodružným vzhledem. Kromě toho budou na klienty čekat tři základní linie; základní bez přívlastku, střední Life a vrcholná Style. Zatímco základní Transporter se bude nabízet jako klasický furgon s ložným objeme až 5,8 m3 (případně až 9 m3 u verze L2H2), kombi Plus se dvěma řadami sedadel, minibus se třemi a podvozek s jednoduchou či dvojitou kabinou, cestovní Caravelle nabídne až 9 míst k sezení s vyšším komfortem. Součástí výbavy bude nejen kompletní moderní konektivita, ale i nabídka 12V a USB zásuvek, u nabíjecích verzí pak až tří zástrček na 230 V.

Největší novinkou je plně elektrický pohon. Nejedná se o novinku absolutní, protože už minulou generaci přestavoval a dále přestavuje úpravce Abt na bateriový elektromobil. Jenže vůbec poprvé vyjíždí takové auto z bran Volkswagenu, navíc rovnou se třemi výkonovými verzemi elektromotoru – 136, 218 a 286 k a také nově zadním pohonem. Trakční baterie je ovšem vždy táž s využitelnou kapacitou 64 kWh. Bližší technické parametry zatím Volkswagen nesdělil, lze však předpokládat, že se nebudou příliš lišit od již prodávaného Ford E-Tourneo Custom. Můžeme tak očekávat DC nabíjení rychlostí až 125 kW, AC až 11 kW a normovaný dojezd kolem 300 km a WLTP spotřebu kolem 25 kWh/100 km.

Plug-in hybrid také přichází se zajímavými novinkami. Nejde totiž o techniku Volkswagenu, ale Fordu. Takže žádný přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI, ale naopak atmosférický 2.5 Duratec. A měnit převodové poměry nebude šestistupňová dvouspojka, ale bezestupňová skříň e-CVT. To vše dává dohromady pěkný systémový výkon 232 k, normovanou spotřebu pod hranicí dvou litrů na 100 km a čistě elektrický dojezd kolem 50 km. Tedy opět soudě podle parametrů PHEV verze Fordu.

Podrobné technické specifikace, datum zahájení výroby ani prodej v tuto chvíli neznáme.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze