Renault se na veletrhu užitkových vozidel IAA Hannover 2024 pochlubil konceptem Renault Estafette 4.0, který nejenže ukazuje podobu vozidla, které se za dva roky dostane do výroby, ale také indikuje nové trendy ve vývoji užitkových vozidel. Vůz, který se svými velkými, kulatými světlometovými moduly odkazuje na stejnojmenný originál z roku 1959, totiž vznikl pod taktovkou společnosti Flexis, která je společným podnikem Renault Group, Volvo Group a CMA CGM Group. A zároveň představuje novou, čistě elektrickou platformu pro užitková vozidla FlexEVan od Ampere. A v neposlední řadě vůz vznikl jako softwarově definované vozidlo, které bude plně on-line a díky tomu aktivně přispěje k lepší produktivitě a zároveň snížení provozních a servisních nákladů až o 30 %.
Atraktivní, dvoubarevný koncept s velmi vysokou stavbou, posuvnými dveřmi do kabiny a přístupem do ložného prostoru buď zvenčí roletou, nebo zevnitř zasouvacím vstupem, zatím nezveřejnil žádné specifikace, kromě lakonického komentáře, že na půdorysu prodlouženého Renaultu Kangoo nabízí prostor krátkého, ale zvýšeného Renaultu Trafic. Naživo je pak na voze vidět spousta nápadů, od displejů, které do všech čtyř světových stran informují okolí o důležitých věcech, například za jak dlouho bude řidič zpět, přes červené světlomety, na vozovce vyznačující prostor pro kurýrův bezpečný pohyb, až po vysoko umístěné koncové světlomety, které tak lépe přežijí případné drobné kolize. Kvůli minimalizaci prostoru, který hbité vozítko zabere v těsných centrech, došlo i na kamery místo vnějších zrcátek.
Další, ceremoniální úlohou nápaditého konceptu je připomenutí 65. výročí od premiéry legendární stejnojmenné dodávky, která se v roce 1959 stala nejen prvním užitkovým vozidlem značky trambusové koncepce, ale také dosud nevídaným způsobem zkombinovala užitečnost s pohodlným cestováním i ovládáním.