😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Renault Estafette, elektromobil pro pošťáka Pata

IAA Hannover 2024, první pohled včetně videa
Renault Estafette, elektromobil pro pošťáka Pata
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Na IAA v Hannoveru se představila studie Renault Estafette
  • Jde o vizi elektrické dodávky pro rozvážení zásilek ve městech
  • Přinášíme první pohled včetně videa

Na veletrhu IAA v Hannoveru jsme měli možnost seznámit se s unikátním konceptem elektrické dodávky od Renaultu – Renault Estafette. Tato zajímavá studie si bere inspiraci z historických kořenů značky a odkazuje na původní model dodávky Renault Estafette z roku 1959. Přestože nový koncept zachovává některé designové prvky, jako jsou kulatá světla, přichází s moderními změnami ve tvaru a proporcích, které jsou přizpůsobeny současným potřebám městského provozu.

Renault Estafette, elektromobil pro pošťáka Pata

Elektrická dodávka Renault Estafette se vyznačuje kompaktnějším půdorysem a vyšší stavbou, čímž klade důraz na prostorovou efektivitu. Tato změna umožňuje vozidlu snadnější manévrování ve městských ulicích, přičemž zachovává dostatečný nákladový prostor srovnatelný s menšími verzemi Renaultu Master. Design vozu nás překvapil také barevnou kombinací – šedá karoserie kontrastuje s výrazně zeleno-žlutým interiérem, což podtrhuje futuristický vzhled vozu.

Je Renault Estafette autem pro pošťáka Pata?

Představení Renaultu Estafette jsme již přinesli a toto jsou spíše osobní dojmy z prvního pohledu na tuto studii. Vzhledem k netradičním proporcím toto auto působí roztomile a trochu připomíná auto pošťáka Pata. A právě rozvážení zásilek by mělo být jedním z hlavních úkolů této elektrické dodávky.

Interiér je vybaven moderními technologiemi, včetně vertikálních displejů nahrazujících tradiční zrcátka a zajímavých ovládacích prvků, jako jsou symboly play a pauza pro brzdu a plyn. Sedadlo řidiče je jediné v kabině, což odráží trend, kdy v městských dodávkách často cestuje pouze řidič.

Nákladový prostor je řešen inovativně s přihrádkami pro organizaci balíků, což usnadňuje jejich přehledné uspořádání a vykládku. Renault Estafette 2. generace by měl v sériové podobě dorazit v roce 2027, ačkoliv některé prvky, jako je interiérová barevnost, se pravděpodobně do finálního modelu nedostanou.

Tento koncept naznačuje změny, které by mohly ovlivnit budoucí design městských užitkových vozidel, a přináší inovativní přístup k tradičním kategoriím. Jak se tato studie líbí vám? Dávají vám smysl takto vyřešené proporce? Rádi si přečteme vaše názory v komentářích.


Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze