Testujeme velkou elektrickou dodávku Opel Movano-e

Ptejte se na to, co vás zajímá
3
Testujeme velkou elektrickou dodávku Opel Movano-e
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Velká elektrická dodávka Opel Movano-e prošla modernizací
  • Dostala baterii o kapacitě 110 kWh a dojezd téměř 400 km
  • Vyzkoušeli jsme ji na trase z Rüselsheimu do Berouna

Když na trh vstoupila elektrická verze Opelu Movano-E, nabídla dvě kapacity baterie. Menší o kapacitě 37 kWh, s níž ujela podle WLTP 117 km na jedno nabití, a větší o kapacitě 70 kWh s normovaným dojezdem 224 kilometrů. Nyní ale přichází modernizovaná verze Opelu Movano-e, která nabídne o poznání delší dojezd. My jsme ji mohli prověřit na trase z německého Rüselsheimu, kde sídlí automobilka Opel.

Modernizovaný Opel Movano-e totiž dostal baterii o kapacitě 110 kWh, díky které se dojezd podle WLTP zvýšil na 378 km u verze L3H2, jež testujeme. To je verze s nejdelším rozvorem a druhou nejdelší délkou (L4 má delší zadní převis) a zároveň jde o prostřední ze tří výšek. Její délka je bez dvou milimetrů 6 metrů, rozvor přes 4 metry, výška 2,6 metru a šířka mírně přes 2 metry. Objem nákladového prostoru je 13 m3. Celková hmotnost je 3,5 tuny, aby bylo možné vůz řídit s řidičským průkazem skupiny B, přičemž na náklad zbývá 710 kg. To je poměrně málo, což je daň za velikost baterie a delší dojezd. Pokud tedy potřebujete větší nosnost a naopak nepotřebujete tak dlouhý dojezd, je lepší se držet menší baterie. Ta například pro rozvážku zásilek či zboží po městě bude bohatě stačit.

Technické parametry Opel Movano-e VAN L3H2 110 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcedodávka, 5 998 × 2 050 × 2 612 mm, 2 790 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon200 kW, 270 koní, točivý moment: 410 Nm
Baterie110 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 29,4 kWh / 100 km, dojezd: 378 km
Cena od

Baterie o jíž zmíněné kapacitě pohání elektromotor o výkonu 200 kW (270 k) a maximálním krouticím momentu 410 Nm. Kombinovaná spotřeba je 29,4 kWh/100 km podle WLTP a baterii je možné nabíjet na rychlonabíjecí stanici nabíjet výkonem až 150 kW, palubní nabíječka pro nabíjení střídavým proudem je třífázová o maximálním výkonu 11 kW.

Opel Movano-e zvládne v pohodě i delší trasu

My jsme vůz převzali v Rüselsheimu a jeli zatím 530km trasu do Berouna. Tu jsme pojali jako výlet se zastávkou v obřím technickém muzeu v Sinsheimu, kde jsme mohli nabíjet během návštěvy muzea. Následně jsme nabíjeli i přes noc v hotelu, takže jsme po cestě nepotřebovali rychlonabíjení. Jeli jsme první část trasy rychlostí 130 km/h, kdy se spotřeba pohybovala okolo 45 kWh/100 km. Druhou část trasy naopak na režim Eco, kde je rychlost omezena na 90 km/h, a poslední část trasy opět na režim Normal, ovšem rychlostí okolo 110 km/h. Ve druhé části se spotřeba pohybovala okolo 30 kWh/100 km a v poslední části mezi 36 a 37 kWh/100 km.


Celková spotřeba vyšla na rovných 36 kWh/100 km, což odpovídá teoretickému dojezdu okolo 300 km. Pokud vás na této elektrické dodávce Opel Movano-e něco zajímá, ptejte se pod tímto článkem v komentářích. Připravujeme velký test a prověříme i nabíjení.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Pane Tomíšku, nevíte v jaké fázi je úvaha o tom, že EV mohou mít pro řidič. skupinu B na váze 4250 kg? Tady by se to hodilo jako sůl.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze