Když na trh vstoupila elektrická verze Opelu Movano-E, nabídla dvě kapacity baterie. Menší o kapacitě 37 kWh, s níž ujela podle WLTP 117 km na jedno nabití, a větší o kapacitě 70 kWh s normovaným dojezdem 224 kilometrů. Nyní ale přichází modernizovaná verze Opelu Movano-e, která nabídne o poznání delší dojezd. My jsme ji mohli prověřit na trase z německého Rüselsheimu, kde sídlí automobilka Opel.
Modernizovaný Opel Movano-e totiž dostal baterii o kapacitě 110 kWh, díky které se dojezd podle WLTP zvýšil na 378 km u verze L3H2, jež testujeme. To je verze s nejdelším rozvorem a druhou nejdelší délkou (L4 má delší zadní převis) a zároveň jde o prostřední ze tří výšek. Její délka je bez dvou milimetrů 6 metrů, rozvor přes 4 metry, výška 2,6 metru a šířka mírně přes 2 metry. Objem nákladového prostoru je 13 m3. Celková hmotnost je 3,5 tuny, aby bylo možné vůz řídit s řidičským průkazem skupiny B, přičemž na náklad zbývá 710 kg. To je poměrně málo, což je daň za velikost baterie a delší dojezd. Pokud tedy potřebujete větší nosnost a naopak nepotřebujete tak dlouhý dojezd, je lepší se držet menší baterie. Ta například pro rozvážku zásilek či zboží po městě bude bohatě stačit.
Technické parametry Opel Movano Electric (2024) 3 500 L3H2 110 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | dodávka, 5 998 × 2 050 × 2 612 mm, 2 865 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 200 kW, 272 koní, točivý moment: 410 Nm |
Baterie | 110 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 26,2 kWh / 100 km, dojezd: 424 km |
Cena od | 1 915 309 Kč |
Baterie o jíž zmíněné kapacitě pohání elektromotor o výkonu 200 kW (270 k) a maximálním krouticím momentu 410 Nm. Kombinovaná spotřeba je 29,4 kWh/100 km podle WLTP a baterii je možné nabíjet na rychlonabíjecí stanici nabíjet výkonem až 150 kW, palubní nabíječka pro nabíjení střídavým proudem je třífázová o maximálním výkonu 11 kW.
Opel Movano-e zvládne v pohodě i delší trasu
My jsme vůz převzali v Rüselsheimu a jeli zatím 530km trasu do Berouna. Tu jsme pojali jako výlet se zastávkou v obřím technickém muzeu v Sinsheimu, kde jsme mohli nabíjet během návštěvy muzea. Následně jsme nabíjeli i přes noc v hotelu, takže jsme po cestě nepotřebovali rychlonabíjení. Jeli jsme první část trasy rychlostí 130 km/h, kdy se spotřeba pohybovala okolo 45 kWh/100 km. Druhou část trasy naopak na režim Eco, kde je rychlost omezena na 90 km/h, a poslední část trasy opět na režim Normal, ovšem rychlostí okolo 110 km/h. Ve druhé části se spotřeba pohybovala okolo 30 kWh/100 km a v poslední části mezi 36 a 37 kWh/100 km.
Celková spotřeba vyšla na rovných 36 kWh/100 km, což odpovídá teoretickému dojezdu okolo 300 km. Pokud vás na této elektrické dodávce Opel Movano-e něco zajímá, ptejte se pod tímto článkem v komentářích. Připravujeme velký test a prověříme i nabíjení.