Opel představil novou verzi své velké dvoutunové dodávky Movano. Ta se vzhledem ke změně vlastnické struktury pochopitelně změnila z někdejšího derivátu Renaultu Master v odvozeninu Fiatu Ducato, Citroënu Jumper a Peugeotu Boxer. Tedy si paradoxně pohoršil co do modelového stáří, protože zmíněná trojice je na trhu již od roku 2006, zatímco Renault Master je o čtyři roky novější. Pro nás je ale nové Movano zajímavé tím, že jako vůbec první velká dodávka od Opelu dostává elektrický pohon. Ten samozřejmě budou nabízet i ostatní zmíněné automobily.
V nabídce budou jak furgony ve čtyřech různých délkách (a třech rozvorech) a třech výškách s ložným objemem až 17 m3, případně částečně prosklené kombi verze pro až sedm cestujících. Ty nabídnou ložnou hranu ve výšce 494 mm a v případě verze H3 dveře s rekordní světlou výškou 203 cm. Nebudou chybět ani valníky a šasi pro externí nástavby, volitelně i s otevřenou kabinou. Celková hmotnost se pohybuje od 2,8 do 4 tun. Elektrický pohon bude k mání s jediným, vpředu uloženým elektromotorem o výkonu 90 kW (122 k). Na výběr ale budou dvě různé kapacity baterie. S menší, 37kWh (výrobce neupřesnil, zda jde o netto či brutto hodnotu), má elektrické Movano-e ujet 117 km podle WLTP, s větší o kapacitě 70 kWh pak 224 km.
Ve výbavě nalezne zákazník moderní prvky bezpečnosti i flotilové správy. Chybět nebude samočinné brzdění a hlídání mrtvého úhlu i jízdního pruhu, dále řízené sjíždění svahů. Movano se bude vyrábět v polských Hlivicích, kde na linkách nahradí stávající Opel Astra. Jeho výroba se naopak přesune do mateřské továrny v Rüsselsheimu. Ceny ani datum tržního debutu výrobce zatím nezveřejnil.