Stellantis udělal velký skok; zmodernizoval naráz 12 elektrických dodávek

3
Stellantis udělal velký skok; zmodernizoval naráz 12 elektrických dodávek
Fotografie: Stellantis
  • Koncern Stellantis zmodernizoval elektrické dodávky tří tříd napříč čtyřmi značkami
  • S faceliftem přichází delší dojezd, vyšší bezpečnost a nové funkce

Značky koncernu Stellantis Citroën, Fiat, Opel a Peugeot vyrábějí společně malé, střední a velké dodávky kategorií N1 a N2 také na čistě elektrický pohon. Bývaly však právem kritizovány za krátký dojezd, což se právě nyní mění. Dosazení nových generací elektropohonů skokově zlepšilo efektivitu a při stejné kapacitě baterií (malé a střední) a s větší baterií (velké) nyní nabízejí zhruba o čtvrtinu delší akční rádius. Dostaly navíc řadu nových technologií v čele s e-PTO, tedy napájením elektricky poháněných periferií přímo z trakční baterie, a autonomním řízením úrovně 2. Všechny budou od nynějška trvale on-line díky novému infozábavnímu systému s velkým displejem, což umožní rozjet byznys s prodejem on-line služeb a také bezdrátové aktualizace OTA.

Malé modely ë-Berlingo, E-Doblò, Combo-e a E-Partner nově dostávají tepelné čerpadlo a efektivnější pohon se stejným výkonem 136 k, ale podstatně nižší spotřebou. Díky němu stačí baterie o nezměněné kapacitě 50 kWh brutto na dojezd až 330 km podle WLTP, zatímco dosud činilo maximum jen 275 km. Novinkou je také nastavení míry rekuperace ve třech stupních ovladači pod volantem. Skupina prošla výraznými facelifty, avšak nadále je k mání ve dvou délkách a užitečné hmotnosti až 800 kg.

Střední dodávky ë-Jumpy, E-Scudo, Vivaro-e a E-Expert jsou nadále k mání ve dvou délkách jako furgon, prodloužená kabina, polokombi nebo kombi. Nezměnily se rovněž kapacity nabízených baterií 50 a 75 kWh brutto, přičemž dojezd té větší stoupl ze stávajících 330 na 350 km. Na tepelné čerpadlo tentokrát bohužel nedošlo, na regulovatelnou rekuperaci a zmodernizovaný vzhled však ano. V nabídce je zároveň verze s vodíkovým pohonem a dojezdem 400 km.

A konečně velké přepravníky ë-Jumper, E-Ducato, Movano-e E-Boxer, které si polepšily zdaleka nejvíce. Dostaly totiž zcela nový elektropohon s baterií o kapacitě 110 kWh (dosud 37/70 kWh) a výkonem 272 místo stávajících 130 k. Rovněž točivý moment dramaticky stoupl z 270 na 400 Nm a díky tomu bylo možné posunout omezovač nejvyšší rychlosti z nynějších 110 na 130 km/h. K dispozici jsou tři jízdní režimy s různými maximálními výkony a čtyřstupňově nastavitelná rekuperace. Používání usnadní agregační nabíjecí karty a nabídka nabíjecího příslušenství, podobně jako aplikace s elektronickou knihou jízd, dálkovým zadáváním cílů do navigace či základní kontrolou stavu auta a nabití.

Ceny ani data uvedení na trh v tuto chvíli neznáme, informujeme vás o nich co nejdříve.

Diskuze ke článku
Filip Novák
Filip Novák
Naposledy upraveno: 28. 10. 2023 19:13
Taky nechápu, když už jsou nyní v prodeji osobáky s 115kw motor/54kwh baterka (e-c4, e2008, opel e-corsa), proč to už nedali do této nové modelové řady do Partnerů/Berling...když by tam byl každý km dobrý. Aspoň že tam je to tepelné čerpadlo..
pangrac1
pangrac1
Prdlajz zmodernizovali, jenom trošku vylepšili ty zoufalý prehistorický parametry co dosud jejich elektrický dodávky a užitkáče měly. S parametrama a výbavou rozhodně nejsou tam, kde by měli dneska být. Ale to se jim nehodí do krámu, stále potřebujou prodat ještě hromady rakovinometů…
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Neplánují krok trochu dál do dnešní doby? Pokud by přišlo 7-mistne vylepšené dlouhé Berlingo s motorem 115kW a toi novou lepší 54kWh baterií, či ideálně 75kWh a dali k tomu TČ a cenu kolem 800tisic či větší Spacetourer s motorem jako mají ony velké dodávky a modernější baterií s cenou kolem 1.2mil.Kc, tak bych do toho i šel...jinak je to prehistorie úplná. Pořád hledám 7-mistne EV s dojezdem aspoň 300km v zimě po okreskach s koulí...zatím teda kromě EQV nic a bída...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze