Citroën Berlingo Van, druhá nejoblíbenější kompaktní dodávka v Evropě, neponechává nic náhodě, takže nabídnul i čistě elektrickou verzi. Jde přirozeně o stejný pohon, jaký už známe z většího Jumpyho i osobních Citroënů a DS. Tedy synchronní elektromotor se 100 kW (136 k)/250 Nm, jehož výkony jsou v této třídě nadstandardní. Zrychlí totiž z klidu na 100 km/h za 11,7 s a v městském prostředí, kam je primárně určen, nabízí bleskové reakce na plyn a dobré pružné zrychlení. Jedinou volbou je samozřejmě 50kWh baterie, která podle WLTP stačí až na 318 km jízdy. To by mělo bohatě stačit na celodenní rozvážkovou službu, i když se zátěží či v zimě se tato hodnota o něco sníží. Nabíjecí parametry, tedy 100 kW (DC) či třífázových 11 kW na AC jsou rovněž špičkové a umožňují vyrazit i na delší cestu. Na dostatečně rychlé stejnosměrné nabíječce se totiž 80 % SoC naplní za 32 minut.
Ložný objem se proti spalovacímu Berlingu Van nezměnil, stejně jako nabídka dvou délek karoserie. V té delší (L2) tak lze s paketem Extenso za 8 000 Kč (otvor v nákladové přepážce a sklopné pravé krajní sedadlo) odvézt až 4,4 kubíku nákladu, bez něj pak 3,9 m3. Nosnost dosahuje až 728 kg, zapojit lze 750kg vlek. Do výbavy si lze objednat totéž co do spalovacích verzí, tedy vedle široké palety bezpečnostních asistentů také například head-up displej či navigaci.
Akční ceny verze L1 začínají na částce 649 990 Kč bez DPH, což je o necelých sto tisíc Kč bez daně více proti srovnatelnému dieselu, k němuž ale nedostanete automat. Prodloužená verze vyjde v akčním ceníku o dvacet tisíc korun dráže. Podle zkušeností z minula lze s akčními cenami počítat i do budoucna, takže lze konstatovat, že cenový rozdíl mezi naftovým a elektrickým pohonem už se dostává do sfér, kdy o něm už může uvažovat široké spektrum zákazníků. Zejména, pokud by jej měly úplně smazat chystané dotace na nákup elektromobilů.
Technické parametry Citroën ë-Berlingo Van L1
Kompletní specifikaceKonstrukce | dodávka, 4 403 × 1 848 × 1 796 mm, 1 580 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm / 300 ot/min |
Baterie | 50 kWh (45 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 318 km |
Cena od | 649 990 Kč |