Omrkli jsme elektrické dodávky koncernu Stellantis
test

Omrkli jsme elektrické dodávky koncernu Stellantis

První dojmy

Zúčastnili jsme se české prezentace nových koncernových sourozenců z řad menších dodávek, které spadají do nedávno vzniklé skupiny Stellantis. Prezentace odhalila zajímavá prodejní data, která přejí hlavně osobním verzím užitkových modelů. Došlo také na jízdu za volantem jednoho z představených vozidel.

V rámci české premiéry v pražských Čestlicích jsme dostali možnost se blíže seznámit s vozy Peugeot e-Rifter, Citroën ë-Berlingo a Opel Combo-e Life. Jediný markantní rozdíl mezi nimi je vizáž exteriéru, takže si přijdou na své milovníci extravagance i sportovnosti. V kabině se pak především u Opelu dá pořídit jiná palubní deska, tím ale rozdíly končí. V rámci prezentace jsme se dozvěděli, že největší zájem byl v první polovině roku o osobní verzi Peugeotu e-Rifter. Od ledna do května se povedlo uskutečnit 108 registrací. Nejhorší byl v tomto segmentu Opel s pouhými 56 registracemi. Jakmile se ale podíváme na statistiky užitkových verzí (N1), Peugeot zaujímá poslední místo a zlatou pozici získal nedávno testovaný užitkový Citroen. V nabídce jsou vždy dvě osobní verze, které se liší délkou karoserie, počtem sedadel (5 nebo 7) a také rozvorem. Taktéž užitkové provedení je k dostání jak ve dvoumístném, tak v pětimístném provedení s odděleným nákladovým prostorem.

Představitelé trojice značek nám dále prozradili, že elektrické dodávky dokáží utáhnout až 750 kg těžký přívěs. Je přitom jedno, zda je brzděný, či nikoliv. Současně v rámci verzí N1 nechybí prostor o objemu až 4 400 litrů. Drobným problémem může ale být kapacita baterie skromných 50 kWh. Na náš dotaz, zda se plánuje verze s vyšší kapacitou po vzoru Peugeotu e-Traveller, nám bylo sděleno, že nikoliv. Může za to konstrukční řešení vozidel a také odlišná kategorie. Za nás je to škoda, protože zatímco v letních měsících ujedou tyto dodávky na jedno nabití okolo 250 km, v zimě se jejich dojezd rapidně snižuje na hranici 200 km. V rámci tiskové konference byla možnost svezení s některým z modelů. Příliš jsem proto neváhal a usedl za volant modelu e-Rifter ve vrcholné výbavě GT-Line.

Rozdílů je zde proti ostatním sourozencům jen velmi málo. Kromě lépe vypadajícího volantu může zaujmout i ostřejší design přídě, který evokuje sportovnější naladění. To je však jen optický klam a za volantem e-Rifteru se dá zažít jen průměrná řidičská zábava. Podvozek vozu se nebál pořádných náklonů v sebeprudší zatáčce a ani sedačky by řidiče pevně nepodržely při ostřejší jízdě. K testu jsem měl kratší verzi, která nabízí dostatek prostoru pro 5 cestujících. Dozadu se navíc vejdou vedle sebe celkem tři dětské autosedačky, což je příjemné plus pro ty, kteří mají početnější rodinu. Oceňuji také luxusně zpracovaný volant, který vypadá z celé trojice dodávek nejlépe. Skrze něj jsem navíc měl dokonalý výhled na i-Cockpit, což mě samotného příjemně překvapilo.

S vozem jsem ujel 18 km a rozhodně jsem jej nešetřil. Ve spolupráci s extrémně teplým počasím se na palubním počítači vozu rozsvítila průměrná spotřeba 24,7 kWh na 100 km. V takovém tempu by vůz ujel sotva 180 km. Nálepky GT na karoserii jsou proto spíše psychologickým pomocníkem k tomu, aby si řidič e-Rifteru nepřipadal za volantem dodávky nějak méněcenně. Vedle voliče řadící páky nechyběl ani otočný ovladač systému Advance Grip Control. Ten má pomoci při jízdě v horším terénu a upravuje citlivost protiprokluzového systému. K vyzkoušení této vychytávky jsem ale neměl dostatek času a vlastně ani prostředí. Po celou dobu jízdy jsem měl aktivovaný jízdní režim Power, který jako jediný zpřístupní plný výkon 100 kW a 260 Nm točivého momentu. Na vůz je to tak akorát, ale pokud bych měl za ním táhnout 750 kg těžký vlek, už bych byl zřejmě dost nervózní.

Pro všechny prezentované modely pak platí, že jejich 18modulová baterie je kryta zárukou obsahující nájezd 160 tisíc km nebo 8 let provozu. Baterie zvládne provoz v teplotách -40 až 55 °C a nechybí její aktivní vyhřívání/chlazení glykolem.

Technické parametry Peugeot e-Rifter (2021) L1

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 403 × 1 848 × 1 882 mm, 1 799 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm / 300 ot/min
Baterie50 kWh (45 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,5 kWh / 100 km, dojezd: 280 km
Cena od894 450 Kč

Technické parametry Citroën ë-Berlingo M

Kompletní specifikace
Konstrukcedodávka, 4 403 × 1 848 × 1 844 mm, 1 664 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm / 300 ot/min
Baterie50 kWh (45 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 19,7 kWh / 100 km, dojezd: 281 km
Cena od905 000 Kč

Technické parametry Opel Combo e-Life základní

Kompletní specifikace
Konstrukcedodávka, 4 403 × 1 848 × 1 844 mm, 1 725 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie50 kWh (45 kWh využitelná kapacita)
Nabíjeníkonektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 280 km
Cena od889 900 Kč

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

peugeot-e-rifter-2021
Klady
  • hromada místa uvnitř
  • užitkové verze pojmou v základu dvě europalety
  • přijatelný dojezd
  • v rámci koncernu Stellantis různorodé designy exteriéru
Zápory
  • pouze jedna kapacita baterie
  • vyšší cena
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze