Elektrickou dodávku Opel Vivaro Electric jsme již testovali. Nyní jsme se ale rozhodli ji podobit ostrému kurýrnímu testu, stejně jako nedávno Volkswagen ID. Buzz Cargo. Konkrétně testujeme verzi Vivara s větší baterií o kapacitě 75 kWh, která by měla pro zvládnutí rozvozové směny ve městě stačit i v zimě a s rezervou. Jaká bude realita?
Technické parametry Opel Vivaro Electric M (L1) 50 kWh (2024)
Kompletní specifikaceKonstrukce | dodávka, 4 983 × 1 920 × 1 895 mm, 1 920 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm |
Baterie | 50 kWh (46,3 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,7 kWh / 100 km, dojezd: 223 km |
Cena od | 1 276 429 Kč |
Před ostrým rozvážkovým testem jsem s vozem jezdil v běžném režimu. Po vyzvednutí, kdy byl Opel Vivaro Electric plně nabitý, jsem jel domů do Berouna. Odtud druhý den do Prahy na vyhlášení výsledků ankety Auto roku 2025 v České republice, cestou zpět jsem si dal rozcvičku v podobě odvezení jedné kratší zakázky a jel zpět do Berouna.
Po ujetí prvních 152 kilometrů v kombinaci město/dálnice (nutno dodat že s převahou dálnic) a v plném komfortu ukazuje palubní počítač spotřebu 30,5 kWh/100 km a v baterii zbývá 27 %, což podle auta zbývá na dalších 70 kilometrů dojezdu. To by na městský rozvoz skutečně mělo stačit, jelikož ve městě má elektromobil (zvláště dodávka) o poznání nižší spotřebu než na dálnici. Ale vyzkoušíme, jaká je realita. Pokud vás na tomto autě něco zajímá, můžete psát dotazy do komentářů pod tento článek.