Jak to dopadne, když se losího testu zúčastní velká elektrická dodávka od Opelu? Přesně na tuhle otázku zkusili odpovědět odborníci z YouTube kanálu km77.com a do testu si vzali Opel Vivaro Electric, který je dostupný se standardním nebo prodlouženým rozvorem. Loni jsme jej otestovali, přičemž se jednalo o provedení s baterií o kapacitě 75 kWh. Nyní je tu video, které jasně ukazuje, jak si vůz poradí s náhlým úhybným manévrem. Verze s větší baterií a prodlouženým rozvorem dorazila do testu na pneumatikách Michelin Agilis+ DT v rozměru 215/60 R17C a aby byl test zajímavější, zkouška proběhla nejdříve bez zátěže. Následně se do vozu naložil 400kg náklad, aby se ukázaly rozdíly v ovládání. První zkouškou byl slalom, jenž vůz absolvoval v čase 27,9 sekundy. To je na úrovni Dacie Spring.
Mnohem zajímavější disciplínou byl losí test, který vůz bez problému (a bez zátěže) absolvoval v rychlosti 73 km/h. Přítomna ale byla nedotáčivost, velké náklony karoserie a řidič musel mít rychlé ruce na volantu. To vše se dalo očekávat, ale co se stane, když se do zadní části vozu naloží 400kg závaží? V takovém případě se bezpečná nájezdová rychlost snížila na 71 km/h, kdy systém ESP spolehlivě korigoval přicházející smyk. Při této zkoušce ale již byl úhybný manévr o dost náročnější a řidič měl hodně práce s tím, aby vůz udržel mezi kužely. I tak je rychlost 71 km/h velmi dobrý výsledek, který stačí například na dříve otestovanou Kiu EV9.
Technické parametry Opel Vivaro Electric M (L1) 50 kWh (2024)
Kompletní specifikace| Konstrukce | dodávka, 4 983 × 1 920 × 1 895 mm, 1 920 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
| Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm |
| Baterie | 50 kWh (46,3 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 21,7 kWh / 100 km, dojezd: 223 km |
| Cena od | 1 276 429 Kč |
