Ještě se nová nomenklatura ID.„něco“ u Volkswagenu pořádně neuchytila a už tu máme první výjimku. Zatímco vrcholná verze crossoveru ID.4 dostala přídomek GTX, značící sportovnější derivát (analogicky byly použity zkratky GTI a GTD, ovšem samotný kód GTX už v minulosti značil sportovní verzi Jetty II), menší ID.3 se stejným agregátem byla podle insideevs.com pojmenována jednodušeji ID.X. Díky tomu, že jde o menší vůz, totiž dosahuje citelně lepších výkonů. A tak se volilo jednopísmenné jméno, analogicky k vrcholnému Golfu R. Jenže právě „X“ do stávajícího konceptu nepasuje. Ovšem jde jen o koncept a v tuto chvíli není vůbec jisté, že Volkswagen něco podobného plánuje vůbec vyrábět.
Konceptem se podle insideevs.com osobně pochlubil šéf Volkswagenu Ralf Brandstätter na sociální síti LinkedIn. Prozradil velmi slibné základní technické údaje. Například použití baterie 82 kWh brutto (77 kWh netto) z větší ID.4, spolu s dvojicí elektromotorů o výkonu 245 kW (329 k). V menu pak přibyla volba driftovacího jízdního režimu. Bez jakýchkoliv podrobností také sdělil, že se podařilo proti sériové ID.3 ušetřit neuvěřitelných 200 kg. To by naznačovalo rozsáhlé použití lehkých slitin či kompozitů. Jenže zároveň fanoušky zklamal, že se neplánuje sériová výroba. Není divu, v této podobě by asi musel výrobce nastavit cenu, kterou by nadšenci těžko akceptovali. Zvlášť při výkonech, které jsou sice slušné, zároveň však zůstávají daleko za těmi opravdu rychlými elektromobily.

Brandstätter nicméně přislíbil, že se na některá řešení z konceptu později přeci jen dostane. Velmi pravděpodobně nás tak čeká nějaká kompromisnější sportovní varianta ID.3 s technikou z větších ID.4 GTX. Tvrdá unifikace a šetření je totiž pro Volkswagen, vyčerpaný aférou Dieselgate, stále ještě primární téma. A tak se vyvinutý a odladěný pohon bezpochyby dostane do maxima možných modelů.